سجاد پور: تنها شرط حمایت از فیلم های سیاسی، نقد منصفانه است

فرهنگی: علیرضا سجادپور گفت: گاهی نقدهایی می شود که ما به ازای خارجی آن دیده نمی شود و یا متعلق به یک اقلیت بیگانه پرست است.<BR> <BR> <BR>

علیرضا سجاد پور، مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: پاتوق سینمای مستند می تواند اهالی این هنر را به سالن های سینما بکشاند و با مخاطبان خود ارتباط نزدیک برقرار کند.

وی در ادامه به سینمای سیاسی اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر شاهد بودیم که وزارت ارشاد بر طبل تنوع سینما کوفته است و ما نیز از رونق سینمای اجتماعی و سیاسی دفاع کردیم. این ژانر در دوره های گذشته کم رنگ شده بود و ما در جهت رفع توقیف اینگونه آثار و همچنین تولید آثاری از این دست اقدامات ارزشمندی انجام داده ایم.

مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت در ادامه تصریح کرد: در پروانه ساختهای جدیدی که صادر شده، فیلم های اجتماعی - سیاسی زیادی دیده می شوند. این دو ژانر از سینما ژانرهایی هستند که در چند سال اخیر از سینمای ایران رخت بربسته بودند. در حال حاضر بیش از 40 فیلم در دست تولید است که به ژانر سینمای اجتماعی تعلق دارند. این اقدامات می تواند به صورت مطلوب تر سینمای مستند رخ دهد زیرا این سینما ظرفیت های لازم را برای پرداختن به مسائل سیاسی-اجتماعی دارد.

علیرضا سجادپور اشاره کرد: تنها شرطی که برای ساخت فیلمهای سیاسی اجتماعی قرار دادیم، نقد منصفانه است. گاهی نقدهایی صورت می پذیرد که ما به ازای خارجی آن دیده نمی شود و یا متعلق به یک اقلیت بیگانه پرست است. نگاه باز اداره ارزشیابی و نظارت چه در رفع توقیف آثار و چه در تولید آثار سیاسی اجتماعی دیده خواهد شد. در حال حاضر نیز مشکل یک فیلم سینمایی سیاسی کمدی که توسط کمال تبریزی در ارمنستان در حال ساخته شدن است با حمایت اداره ارزشیابی و نظارت برطرف شده است.

وی با اشاره به موضوعات سینمای مستند عنوان کرد: سینمای مستند می تواند با حواشی کمتر وارد مسائل سیاسی-اجتماعی شود و به مسائل مردم شناسی،رونق علمی کشور، شور جوانی و امید آفرینی بپردازد. این سینما همچنین می تواند بنا به رهنمودهای امام راحل در باب هنر متعهد به معضلات و مشکلات جامعه بپردازد.

سجادپور در پایان با بیان اینکه پخش آثار مستند در خارج از کشور در قالب هفته های فیلم خواهد بود اظهار داشت: در حال حاضر باید به اکران داخلی فکر کنیم، تا سینمای مستند را در توده مردم به جریان بیاندازیم. البته آثار مستند هنرمندان با برنامه ریزی مناسب قابلیت پخش برون مرزی را خواهند داشت.

پایان پیام/

کد خبر 1008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha