شفیع آفا محمدیان: برای رسیدن به حقیقت نیاز به اتحاد فرهنگی داریم

فرهنگی: رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تنها با تبادل نظر است که می توان به اهداف مورد نظر را در حوزه سینمای مستند دست پیدا کرد.<BR> <BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، چهارمین جشنواره بین المللی سینمای حقیقت شب گذشته در سینمای سپیده افتتاح شد. در این مراسم مقامات فرهنگی کشور همچون محسن مومنی، رییس حوزه هنری، جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد، محمد مهدی عسگرپور، رئیس خانه سینما و شفیع آفا محمدیان، رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از جمله این مسئولان بودند.

در این مراسم که با افتتاح اولین پاتوق سینماگران مستند همزمان شده بود، شفیع آقا محمدیان به بیان نکاتی در باب جشنواره چهارم پرداخت و گفت: افتتاح پاتوق سینمای مستند با همت معاونت سینمایی انجام شده است. با افتتاح این سالن سینما انتظار می رود که در عرصه این سینمای مستند اتفاقات جدیدی بیفتد.

وی اضافه کرد: با افتتحاح سالن سینمایی سپیده برای فیلمسازان مستند یکی از بزرگترین مشکلات این سینما حل شده است. بعد از اتمام جشنواره نیز قصد داریم فیلمهای برگزیده را به اکران عمومی بگذاریم که انتخاب این فیلمها از طریق مردم و هنرمندان صورت می پذیرد.

آقامحمدیان با اشاره به شعار جشنواره بین المللی سینمای حقیقت، عنوان داشت: "حقیقت برای همه" شعار جشنواره است که برگرفته از مفهوم سینمای مستند است. یکی از راهکارهای استقبال همگانی از فیلهای مستند اختصاص یک سالن مجزا به سینمای مستند بود که امروز با موفقیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه اتحاد در امور فرهنگی می تواند راهگشا باشد، گفت: برای به دست آوردن حقیقت نیاز به اتحاد داریم که این دوره از مدیریت مرکز، قدم اولی در این راستاست. برای رسیدن به آرمانهای سینمای مستند همه مسئولان فرهنگی باید دست در دست هم بدهند.

رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ادامه اظهار داشت: تنها با تبادل نظر است که می توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد و در این راه به همه هنرمندان عرصه سینمای مستند نیازمندیم. برای اکران عمومی فیلمهای مستند بعد از جشنواره در سینمای سپیده از آرا این هنرمندان استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: از امروز سینمای سپیده را به عنوان پاتوق سینمای مستند می شناسیم و در تلاشیم که علاوه بر نمایش آثار جشنواره بتوانیم فیلمهای روز جهانی را به نمایش بگذاریم.

در ادامه این مراسم از دو هنرمند مستندساز دفاع مقدس تقدیر و تشکر شد. حمیدرضا صدری که مستندهای آتش، عروج و... را در کنار سید مرتضی آوینی ساخته بود هدیه خود را از علیرضا سجادپور و رئیس مرکز سینمای مستند و تجربی دریافت کرد.

همچنین ابراهیم کیهانی نیز که سالها به تولید فیلمهای مستند دفاع مقدس پرداخته است به روی سن آمد و از جانب جواد شمقدری و محسن مومنی تقدیر شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 1011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha