اسرائیل برای ادامه حیات خود به آمریکا نیاز دارد

بین الملل: رئیس ر‍‍ژیم صهیونیستی امروز جمعه اظهار داشت برای ادامه حیات خود به دوستی آمریکا نیاز دارند و باید نیازهای امنیتی آمریکا را بهتر بفهمند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شیمون پرز امروز جمعه در دیدار با گروهی از رهبران جوامع صهیونیستی در قدس تاکید کرد ما به تنهایی جنگیده ایم اما برای ادامه حیات خود به دوستی آمریکا نیاز داریم و این آسان نیست. وی افزود در حالی که‌ آمریکا سعی در درک احتیاجات امنیتی ما دارد ما نیز باید نیازهای امنیتی آمریکا را درک کنیم . نمی توان مناسبات را با انتشار بیانیه های مختلف حفظ کرد. بلکه باید به درگیری با فلسطینی ها پایان دهیم. 

 

این در حالی است که ر‍ژیم صهیونیستی به هیچ یک از خواسته های آمریکا توجهی ندارد و حاضر نشد خواسته آمریکا را برای تعویق شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی با هدف ادامه مذاکرات سازش بپزیرد. روند شهرک سازی در مناطق اشغالی در مقایسه با گذشته چهار برابر افزایش یافته است و در حال حاضر قرار است 600 واحد مسکونی جدید ساخته شود. 

 

در حال حاضر گروهی از فلسطینی ها در تلاش هستند تا از شورای امنیت بخواهند کشوری را با نام فلسطین به رسمیت بشناسد اما با وجود حق وتوی آمریکا و نفوذ لابی های صهیونیستی در کاخ سفید دستیابی به این خواسته بعید به نظر می رسد. این در حالی است که ر‍ژیم صهیونیستی به این درخواست فلسطینی ها واکنش نشان داده است و آنرا اقدامی یکجانبه می داند به طوری که یک منبع رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با اورشلیم پست گفت اسرائیل مخالف اقدامات یکجانبه است.

 

تمام مسائل باید بر سر میز مذاکراه حل و فصل شود. اگر فلسطینی ها اقدامات یکجانبه را انتخاب می کنند منتظر پاسخ اسرائیل باشند.  این روزنامه در ادامه نوشت این اظهارات مقامات صهیونیستی می تواند به این معنا باشد که شهرک های کرانه باختری را از مردم عادی تخلیه و به جای آنها نیروهای نظامی در آن مکان مستقر شوند.

 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، اسرائیل در حالی حرف از یکجانبه گرایی فلسیطینی ها و گفتگو حرف می زند که خود هموار بدون توجه به خواسته های بین المللی و حتی شریک و همپیمان خود یعنی آمریکا به سیاست های توسعه طلبانه خود در زمین های فلسطینی ادامه می دهد.

 

پایان پیام/

کد خبر 118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha