تشدید برخورد با اتباع افغانی غیرمجاز

سیاسی:در آخرین جلسه شورای هماهنگی اتباع بیگانه مصوب شد نیروی انتظامی و بسیج تشدید برخورد با اتباع افغانی غیرمجاز که در طرح سرشماری نیز شرکت نکرده اند در دستور کار خود قرار دهند .

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصطفی محمدنجار وزیر کشور درحاشیه نشست شورای هماهنگی اجرایی اتباع بیگانه با اشاره به اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران برای اتباع بیگانه که به صورت قانونی وارد کشور شده اند انجام داده است، گفت: خدمات و امکاناتی که برای این افراد انجام داده ایم بالاتر از شاخص های بین المللی است که موضوع از سوی مجامع بین المللی مورد تائید و تقدیر قرار گرفته است.
 

وزیر کشور اعلام کرد: برخلاف بسیاری از کشورها که مهاجرین فقط حق زندگی در اردوگاهها را دارند در ایران تنها 3 درصد اتباع در مجتمع های اقامتی سکونت دارند و 97 درصد این افراد مانند شهروندان ایرانی در بین مردم کار و زندگی می کنند.


رئیس شورای هماهنگی اجرایی اتباع بیگانه با اشاره به اینکه در خلال سه دهه گذشته 602 هزار نفر از افراد بزرگسال اتباع بیگانه در دوره های نهضت سواد آموزی شرکت کرده و باسواد شدند افزود : طبق سرشماری سال 1360 تنها 6 درصد افغانیها با سواد بودند و براساس سرشماری سال 1388 این رقم به 69 درصد افزایش یافته است .

وزیر کشور با اشاره به تعداد دانش آموزان اتباع بیگانه، بیان کرد: در سال تحصیلی 89-88 بالغ بر 276 هزار نفر دانش آموزر اتباع بیگانه در مدارس ایران ثبت نام کرده اند وتعداد دانشجویان اتباع بیگانه نیز که امسال در دانشگاهها ثبت نام کرده اند به بیش از 3800 نفر رسیده که عمدتا افغانی هستند و در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده اند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها امکان اعزام مهاجرین مسلمان به حج فراهم نیست خاطر نشان کرد: امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده است بزرگترین اعزام اتباع بیگانه به حج در 30 سال گذشته را خواهیم داشت و 4500 نفر از اتباع مسلمان دیگر کشورها که به صورت قانونی در ایران زندگی می کنند به حج اعزام خواهند شد .

کد خبر 144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha