در دوره ای به هنرنمایی در عرصه تئاتر پرداختیم که تئاتر در جامعه بدنام بود

فرهنگی: عزت الله انتظامی گفت: ما در دوره ای به هنرنمایی پرداختیم که تئاتر در جامعه بدنام بود، با این حال توانستیم خود را از آلودگی ها حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هفتمین جشنواره تئاتر ماه، شب گذشته به کار خود پایان داد. در این مراسم عزت الله انتظامی پیشکسوت بازیگری سینما و تئاتر ایران که به عنوان یکی از داوران این جشنواره در بخش صحنه حضور داشت به بازگو کردن مطالبی در باب جشنواره امسال پرداخت.

وی که با تشویق فراوان هنرمندان به روی سن رفت، گفت: شب گذشته پس از اتمام جشنواره هیات داوران به بحث گفتگو در مورد آثار شما پرداختند. در این بحثها به ضعف آثار فکر شد و تا آنجا که توانستیم با اتفاق آرا به آثار رای دادیم.

انتظامی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره شاهد آثاری بودم که تا این دوره از جشنواره مشاهده نکرده بودم.

این هنرمند پیشکسوت عنوان داشت: هنرمندان اجرای برنامه های این دوره، بهترین بازیگران عرصه تئاتر ایران هستند، اما برخی از آثار ارسال شده به جشنواره خام باقی مانده بود. چون 15، 16 روز مانده به شروع جشنواره فکر شده بود و در نتیجه تمرینی برای اجرای آن نشده بود. ما انتظار داریم که سال به سال گروه ها ورزیده تر شوند. در جشنواره امسال گروه هایی که ضعیف ظاهر شدند آمار کمی را به خود اختصاص دادند.

عزت الله انتظامی با اشاره به بعضی نواقص در آثار ارسال شده به جشنواره خاطر نشان کرد: در تئاتر هیچ گاه موسیقی زیر متن نمی رود، چون مخاطب حواسش درگیر موسیقی می شود و به متن توجه نمی کند. اما در بعضی از آثار موسیقی هایی انتخاب شده بود که جایگاهش در سینماست.

وی در ادامه گفت: لحظاتی که هنرمندان به هنرنمایی می پرداختند، به یاد بازی دوره جوانی خودم می افتادم و با تمام مشکلاتی که داشتم سعی می کردم در سالن حاضر شوم و هنر نمایی آنها را تماشا کنم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون، هنر تئاتر را هنری عاشقانه معرفی کرد و گفت: کار تئاتر عاشقانه است و اگر عاشق آن نباشیم، نمی توانیم آثار فاخری تولید کنیم. ما در دوره ای به هنرنمایی در عرصه تئاتر پرداختیم که تئاتر در جامعه بدنام بود. با تمام این دشواری ها توانستیم خود را از آلودگی های آن مصون نگاه داریم، چون عاشق این هنر بودیم.

وی در پایان عنوان داشت: آرزو می کنم که یک نقش خوب را در تئاتر بازی کنم و همچنین خداوند به همه ما کمک کند تا وظیفه ای که در این عرصه در قبال مردم داریم را به نحو احسنت انجام دهیم.

گفتنی است، عزت الله انتظامی از آثار برگزیده در بخش صحنه این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/

کد خبر 145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha