محور اصلي "ملک سليمان" برقراري ملک الهي است

فرهنگي: بحراني گفت: تلاش ما به تصوير کشيدن همه جانبه تقابل خير و شر بود و تلاش فراواني براي پرداخت شخصيتهاي عميق انجام شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان، در ابتداي برنامه تلويزيوني اين هفته "هفت" مجتبي فرآورده، تهيه کننده فيلم سينمايي "ملک سليمان" گفت: قصه سليمان نبي درسال 83 به تصويب محمد مهدي حيدريان معاون وقت سينمايي وزارت ارشاد رسيد. در ابتدا قرار شد بودجه آن به آثار بيگ پروداکشن اختصاص يابد.

وي در ادامه عنوان کرد: در مدت دو سال و نيم کار تحقيقات تاريخي و قرآني اين فيلم را به پايان رسانديم و سرانجام وارد مرحله پيش توليد شديم که اين مرحله نيز در مدت زمان 8 ماه انجام شد و در نهايت نيز پس از 9 ماه فيلمبرداري کار به اتمام رسيد.

تهيه کننده " ملک سليمان " اظهار داشت: در آن زمان شرکت هاي زبده حرفه اي براي طراحي جلوه هاي ويژه بصري کار وجود نداشت و ما با لئو لو طراح معروف هنگ کنگي وارد مذاکره شديم و وي در نهايت مسئوليت اين کار را بر عهده گرفت.

در ادامه برنامه شهريار بحراني کارگردان "ملک سليمان " را داستان "خير و شر" ناميد و گفت: تلاش ما به تصوير کشيدن همه جانبه اين تقابل بود و تلاش فراواني براي پرداخت شخصيتهاي عميق انجام شد. محور اصلي فيلم سليمان نيست بلکه ملک است. برقراري ملک الهي مملو ازعدل داستاني است که ملک سليمان به آن اشاره دارد.

بحراني به ادامه ساخت فيلم سينمايي "ملک سليمان" اشاره داشت و بيان کرد: در قسمت هاي 2 و 3 اين فيلم به شخصيت حضرت سليمان، تسخير حيوانات، ملکه صبا و فوت اين پيامبر پرداخته مي شود.

بحراني با اشاره مبناي قرآني داشتن فيلمنامه "ملک سليمان" گفت: ما فيلمنامه را براي ارائه نظرات به سينماگران و اساتيد دانشگاه ارائه داديم و تلاش کرديم تا حدي اين مسائل در سناريو رعايت شود. درعين اينکه چندان به پيچيده بودن اعتقاد نداشتيم و مي خواستيم مفاهيم در قالبي ساده و در عين حال پر ريتم به تصوير کشيده شود . معتقدم مضامين بايد در عالي ترين شکل ممکن ارئه شود. خير و شر همچون چيزي که در قرآن به آن تاکيد شده کفر و ايمان و اين تقابل تماشاگر را به تفکر مي کشاند.

ادامه برنامه "هفت" به گفتگو با "امين زندگاني" اختصاص داشت. وي در ابتدا گزينه اول بازيگري در نقش سليمان نبي را حسين ياري معرفي کردو عنوان داشت: براي نقش سليمان نبي ابتدا حسين ياري قرارداد بست که به دليل به تعويق افتادن زمان فيلمبرداري و حضور وي در پروژه هاي ديگر از اين فيلم انصراف داد. اين نقش به من پيشنهاد شد و من با کسب اجازه از ايشان و دعاي خيري که قطعا بدرقه راه من بود در اين اثر فاخر حضور يافتم.

وي با تاکيد بر قابل لمس بودن شخصيت سليمان نبي خاطر نشان کرد: به تعداد تماشاگران يک فيلم مذهبي، تصورات مختلفي از شخصيت و منش پيامبران الهي وجود دارد و من در تعامل با شهريار بحراني علاوه بر رسيدن به زبان مشترکي براي به تصوير کشيدن شخصيت سليمان نبي تلاش کرديم تا اين کاراکتر براي تماشاگر باورپذير باشد و حس کند پيامبران با وجود اينکه برگزيدگان الهي بر روي زمين هستند از جنس مردم و براي مردم هستند.

پايان پيام/

کد خبر 147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha