70 مقاله ارسالي به همايش جنگ نرم برگزيده و چاپ مي‌شود

اجتماعي: دبير اجرايي همايش جنگ نرم گفت: از 350 مقاله دريافت شده 70 مقاله در مرحله نخست ارزيابي برگزيده و چاپ مي‌شود

سيدهادي صادقي، دبير اجرايي همايش جنگ نرم پيرامون برنامه‌ها و تعداد مقالات ارسالي همايش ملي جنگ نرم،به خبرنگار شبستان گفت: مهم‌ترين بخش فعاليت دبيرخانه در راستاي اهدافي همانند بررسي و شناسايي محورهاي تهديدات بيگانگان در عرصه‌هاي مختلف و وظايف پيش رو، توليد آثار علمي و پژوهشي پيرامون مباحث جنگ نرم، استراتژي بازشناسي رويکردهاي مؤثر و علمي در حوزه واکاوي و بررسي جنگ نرم است.

وي با اشاره به محورها و رويکردهاي اساسي دبيرخانه دايمي همايش جنگ نرم اظهار کرد: ولايت و رهبري در جنگ نرم، هويت‌شناسي و روش‌شناسي جنگ نرم، ظرفيت‌شناسي جنگ نرم، آسيب‌شناسي و جنگ نرم و راهبردها و راهکارها از جمله محورهاي اين همايش است.

صادقي با اشاره به تعداد مقالات ارسالي خاطرنشان کرد: بيش از 400 چکيده مقاله و 350 اصل مقاله توسط دبيرخانه دايمي همايش ملي جنگ نرم دريافت و تعداد قابل توجهي از آن در مجموعه چکيده مقالات چاپ شده است.

دبير اجرايي همايش جنگ نرم اضافه کرد: از تعداد 350 مقاله دريافت شده 150 مقاله پذيرفته شده است که در مرحله نخست ارزيابي، 70 مقاله معرفي و به عنوان مقالات برگزيده چاپ خواهد شد. همچنين دبيرخانه همايش جنگ نرم بيش از 30 مقاله سفارشي با عناوين تخصصي در کتاب مجموعه مقالات ارايه مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: همايش ملي جنگ نرم در روزهاي سوم و چهارم آبان سال جاري در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

صادقي افزود: صبح روز سوم آبان برنامه اختتاميه با تلاوت قرآن و نواختن سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز و پس از خيرمقدم و ارايه گزارش همايش توسط دبير همايش با سخنراني يکي از سران سه قوه خاتمه مي‌يابد.

وي به برنامه‌هاي حاشيه همايش جنگ نرم اشاره کرد و افزود: در پايان همايش شرکت‌کنندگان گواهي پايان دوره به ارزش 50 ساعت علمي آموزشي دريافت مي‌کنند.

وي راه‌اندازي نمايشگاه دبيرخانه همايش جنگ نرم با عناوين فرهنگ غرب، تبعيض عليه مسلمانان بعد از حوادث 11 سپتامبر و مؤسسات برانداز و همچنين محصولات علمي، پژوهشي و فرهنگي ديگر ارگان‌ها را نيز از ديگر برنامه‌هاي حاشيه همايش جنگ نرم برشمرد.

صادقي اظهار کرد: يک جلد کتاب چکيده مقالات، يک جلد ويژه‌نامه همايش با عنوان پنبه داغ، کتاب تخصصي با عنوان جهاد علمي و جنگ نرم، کتاب جنگ نرم در فضاي رسانه و سايبر از جمله محصولات دبيرخانه همايش است.

وي اضافه کرد: سه شماره از مجموعه نرم‌افزارهاي پادکار يعني نرم‌افزار تخصصي جنگ نرم با عناوين دانشگاه، هويت‌شناسي، ولايت و رهبري، رسانه و راهکارهاي مقابله با جنگ نرم نيز از ديگر محصولات دبيرخانه در راستاي ارايه در همايش جنگ نرم است.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي کميته علمي همايش جنگ نرم گفت: 10 جلسه تبادل نظر در راستاي افزايش سطح علمي همايش جنگ نرم برگزار شد و همچنين طي چهار مرحله گزينش، ارزيابي و داوري مقالات صورت گرفت.

وي تصريح کرد: معرفي و تبادل نظر با اساتيد متخصص و مجرب دانشگاه‌ها با حوزه فعاليت مرتبط با موضوع همايش، ارزيابي محتوايي پنج کتاب با موضوعات مرتبط با محورهاي همايش جنگ نرم و ارايه مشاوره به مجموعه‌هاي همکار در سطح کشور در راستاي ارتقاء سطح کيفي طرح و برنامه‌‌ها و فعاليت‌ها از ديگر فعاليت‌هاي کميته علمي همايش جنگ نرم بود

کد خبر 148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha