تحصيل دانش‌آموزان بي‌بضاعت استعدادهاي درخشان رايگان است

اجتماعي: رييس سازمان سمپاد گفت: دانش‌آموزان بي‌بضاعت استعدادهاي درخشان شهريه‌اي براي ثبت‌نام در اين مراکز پرداخت نمي‌کنند.


 

به گزارش خبرگزاري شبستان، محمدعلي غفاري، رييس سازمان سمپاد (استعدادهاي درخشان) پيرامون شهريه دانش‌آموزان مراکز استعدادهاي درخشان در جمع خبرنگاران گفت: ما معتقديم بايد امکانات و تسهيلات ويژه‌اي براي دانش‌آموزان با استعدادهاي درخشان لحاظ شود اما به دليل کمبود سرانه دانش‌آموزان و فعاليت‌هاي آموزشي اين مراکز هيئت امناي سمپاد شهريه‌اي را با توجه به مجوز آموزش و پرورش براي اين دانش‌آموزان در نظر گرفته است.

رييس سازمان سمپاد تصريح کرد: بر اساس تصميم هيئت امنا نصف ميانگين شهريه مدارس غيردولتي از دانش‌آموزان استعدادهاي درخشان دريافت مي‌شود اما امسال به دستور وزير آموزش و پرورش تا پايان مهر هزينه‌اي دريافت نشده است.

غفاري افزود: اگر دانش‌آموز استعدادهاي درخشان از بضاعت مالي خوبي برخوردار نباشد، اين مرکز مي‌تواند شهريه دانش‌آموزان را به صورت اقساط از آنها دريافت کند.

وي اظهار کرد: در صورتي که دانش‌آموز اين مرکز نتواند، شهريه خود را به صورت اقساط هم پرداخت کند، شهريه‌اي از اين دانش‌آموز دريافت نمي‌شود.

وي با بيان اينکه دانش‌آموزان مراکز سمپاد 40 تا 46 ساعت برنامه درسي دارند، ادامه داد: در مدارس عادي 32 ساعت برنامه درسي تعريف شده اما در مراکز استعدادهاي درخشان 46 ساعت برنامه درسي تعريف شده است که اين ساعت فوق‌العاده نسبت به مدارس عادي نيازمند حق‌الزحمه است که در وزارت آموزش و پرورش بودجه‌اي براي آن در نظر گرفته نشده است.

وي گفت: ما از برخي نهادها مانند بنياد نخبگان مي‌خواهيم که در تجهيز امکانات و شهريه براي ادامه تحصيل دانش‌آموزان اين مرکز به ما کمک کنند.

وي پيرامون کم شدن تعداد کسب مدال‌ها توسط دانش‌آموزان استعدادهاي درخشان اظهار کرد: موانع زيادي موجب کم شدن کسب مدال‌ها توسط دانش‌آموزان اين مرکز شده است. گاهي اعزام تيم‌هاي المپياد با مسايل و مشکلات مختلفي روبرو مي‌شود و مانع شرکت دانش‌آموزان در المپيادها مي‌شود.

غفاري ادامه داد: موانع عملي و عدم اطلاع‌رساني به موقع از جمله عوامل کم شدن کسب مدال‌ها توسط دانش‌آموزان استعدادهاي درخشان است که اين عوامل نيازمند بررسي کامل است.

پايان پيام/

کد خبر 150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha