سينماي کوتاه به مثابه فرهنگستان ادب است

فرهنگي: رهبر قنبري گفت: فيلم کوتاه مدت هاست که از الگوهاي قديمي و سنتي بهره مي گيرد و نيازمند يک دگرگوني اساسي است.

به گزارش خبرگزاري شبستان، رهبر قنبري،کارگردان سينما گفت: با توجه به ورود دوربين هاي ديجيتال به کشور و آسان تر شدن فيلم سازي، مناسبات فيلمسازان نيز تغييرکرده است اما متأسفانه هنوز در مديريت فيلمسازي تغيير ايجاد نشده است.

وي افزود: بايد براي گردهمايي فيلمسازان درسينماي جوان اردوهاي فرهنگي و تفريحي بيشتري ايجاد شود و اين اردوهاي تفريحي به دور از رياکاري باشد.

وي با انتقاد از بي توجهي تلويزيون به فيلم کوتاه و مستند، اظهار داشت: متأسفانه ظرف چند سال اخير هيچ گام مثبتي از سوي تلويزيون براي نمايش مناسب آثار کوتاه و مستند برداشته نشده و معتقدم عملکرد تلويزيون مأيوس کننده بوده است.

وي ادامه داد: تلويزيون ترجيح مي دهد با هزينه اندک کارهاي بدون کيفيت بسازد و از کساني که اهل انديشه و تفکر هستند و در جهت کارهاي عميق و فرهنگي حرکت مي کنند، کمتر استفاد کند.

قنبري درباره جايگاه فيلم کوتاه درسينماي ملي هر کشوري، افزود: فيلم هاي کوتاه درمقابل فيلم هاي بلند مثل فرهنگستان ادب هستند. در فيلم کوتاه فرم ها و شيوه هاي جديد ايجاد مي شود که مي تواند در آينده در فيلم بلند نيزاستفاده شود.

وي افزود: کشورهايي که از سينماي ملي بسيارقوي برخوردارند معمولا براي فيلم کوتاه جايگاه ويژه اي قائل مي شوند و ازفرهنگستان ادب خود نهايت استفاده را مي کنند و اين موضوع جزو اموري است که ما براي يافتن شيوه هاي نوين فيلمسازي از آن غافل هستيم.

براساس گزارش روابط عمومي جشنواره فيلم کوتاه تهران قنبري با تشبيه ساخت فيلم کوتاه به لابراتوار بزرگي که محصولش مي تواند ارزش زيادي داشته باشد، بيان داشت: زماني که براي ساخت فيلم کوتاه به يک فيلم سازجوان بودجه داده مي شود مانند آن است که به يک جوان مبتکر براي انجام يک اختراع بودجه داده شده و اين درواقع خدمتي به فرهنگستان ملي کشور است.

اين فيلمساز برگزاري جشنواره فيلم کوتاه تهران را مثبت ارزيابي کرد و گفت: اين جشنواره جايي است براي تعامل و تبادل نظرميان فيلمسازان و البته ديده شدن آخرين ساخته هاي فيلمسازان جوان و همين کارکرد جشنواره بسيار خوب است.

پايان پيام/

کد خبر 154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha