حضور عزت‌بخش و اقتدارآفرین رهبری در پایگاه‌ علم، فقاهت و اندیشه

سیاسی: سفر مقام معظم رهبری به قم حضور عزت‌بخش و اقتدارآفرین رهبر فرزانه انقلاب در پایگاه‌ علم، فقاهت و اندیشه و حضور برآمده از بصیرت و آگاهی و بینش عمیق مردم این خطه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز یکشنبه 2 آبان را به عهده داشت با اشاره به سفر ده‌ روزه مقام معظم رهبری به قم گفت: دنیای اسلام و جامعه پیشتاز و بالنده ایران اسلامی این روزها شاهد آفرینش برگ زرین دیگری در تاریخ عزت‌آفرین نظام است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: حضور برآمده از بصیرت 9 دی‌ماه 88 و 22 بهمن و حضور برآمده از بصیرت مردم، فقها و علمای عالیقدر قم ، پیام روشنی برای جامعه ما و برای هوشمندان، فرزانگان و دوستداران نظام اسلامی و تفرقه‌افکنان و تهدیدکنندگان امنیت و وحدت و انسجام ملی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، مراجع عظام و عالیقدر تقلید در صفوف منسجم و بهم پیوسته به زیباترین شکل ممکن حضور خود را در خدمت نظام، آرمان‌ها و برنامه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشتند.

 

ابوترابی فرد با اشاره به سخنان راهگشای رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم قم یادآور شد: معظم له در سخنان مهمی به تبیین ابعاد مختلف تحول و مدیریت در حوزه‌های علمیه پرداختند و اظهار داشتند قم امروز مانند سال‌های پس از حضور حضرت معصومه (س) پایگاه اصلی معارف اهل بیت است و می‌تواند همانند قبل فعال و پرتحرک باشد و خون معرفت، بیداری و بصیرت دینی را در سراسر پیکر کشور اسلامی جاری کند.

 

نماینده مردم قزوین در خانه ملت با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایشان روحانیت را سرباز خادم دانستند و فرمودند اگر روحانیت منفعلانه عمل کند به دین ضربه می‌زند و این مسئله با فلسفه وجودی روحانیت در تضاد است.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تأکید بر این مسئله که حوزه علمیه قم مادر و به وجود آورنده نظام اسلامی است،فرمودند یک مادر نمی‌تواند نسبت به فرزند خود بی‌تفاوت باشد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد: امیدواریم حوزه‌های علمیه با الهام از رهنمودهای رهبر معظم برای ارتقای این جایگاه پای فشارند و پیوند ناگسستنی دین و معرفت دینی را با بدنه نظام اسلامی هر روز مستحکم‌تر و پیوسته‌تر کنند.

 

وی ضمن تشکر از علمای عالیقدر تشیع، فضلا، مبلغان، طلاب و مردم شریف قم یادآور شد: به امید آنکه این عزت و اقتدار برای حوزه‌های علمیه ماندگار و عظمت نظام اسلامی پایدار و پایگاه رهبر معظم انقلاب در دنیای اسلام هر روز مستحکم‌تر شوند.

 

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha