جشنواره خوشنويسي کوثر از سال آينده بين‌المللي مي‌شود

فرهنگي: جشنواره خوشنويسي بانوان از سال آينده و در دوره پنجم خود با حضور زنان خوشنويس جهان اسلام و ساير کشور ها برگزار مي‌شود.

قادر دلاورنژاد، دبير چهارمين جشنواره خوشنويسي بانوان (کوثر) ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار شبستان گفت: اين جشنواره که به همت اداره کل بانوان شهرداري تهران برگزار مي‌شود، تجلي آثار زنان خوشنويس و تنها جشنواره خوشنويسي ويژه بانوان هنرمند است.

وي در ادامه از تاسيس دبيرخانه اين جشنوار خبر داد و افزود: مشاور شهردار در امور بانوان و معاون فرهنگي هنري شهرداري تهران خبر از تأسيس دبيرخانه دايمي جشنواره خوشنويسي کوثر داده که قرار است به زودي اين کار انجام شود. در طول ايام باقي مانده تا جشنواره آتي نيز، با برگزاري برنامه‌هايي همچون نشست‌هاي تخصصي ماهانه، مسابقات محلي و ... اين جشنواره را به استواري و صلابت مورد نظر خواهيم رسانيد.

دلاورنژاد تصريح کرد: خوشنويسان مرد نسبت به زنان، توان بيشتري در تحرير و نگارش دارند، و اين به دليل توان جسمي مردان کاملا طبيعي است. اما آنچه مسلم است آثار زنان داراي ظرفيت‌هاي ديگري است.

دبير جشنواره خوشنويسي کوثر، در ادامه اين جشنواره را، تجلي‌گاه ظرافت‌هاي زنانه در خوشنويسي خواند و گفت: با انجام فعاليت‌هاي کارشناسانه و بررسي‌هاي مختلف مي‌توان اين استعدادهاي خاص را به خوبي پرورش داد.

وي در ادامه با اشاره به بخش ويژه عفاف و حجاب در چهارمين دوره اين جشنواره نيز يادآور شد: اين بخش با جلوه‌اي خاص و به صورت جداگانه برگزار شد و هنرمندان خوشنويس در اين بخش، اشعار و آثار ادبي فارسي با رويکرد عفاف و حجاب را شناسايي کرده و با قلمي زيبا و روان به رشته تحرير درآوردند.

دبير چهارمين جشنواره خوشنويسي کوثر خاطرنشان ساخت: اشعار و آثار ادبي فراواني يافت مي شوند که با بلاغت‌هاي ديني خاصي به موضوع حجاب و پوشش اسلامي پرداخته اند. يکي از برنامه ما تا سال آينده گردآوري اشعار فارسي با موضوع فرهنگ و حجاب است. اين اشعار در قالب کتابي منتشر و در اختيار خوشنويسان قرار مي گيرد تا بتوانند با خوشنويسي اين اشعار در بخش ويژه جشنواره شرکت کنند.

پايان پيام/

کد خبر 162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha