اجرای دومین دوره طرح " 313 یار موعود " در کرمانشاه آغاز شد

<BR> <BR> <BR> <BR> مسجد و کانون های مساجد: مدیر کانون مهدی منتظر کرمانشاه از آغاز دومین دوره طرح 313 یار موعود با حضور 500 جوان 15 تا 30 سال از آبان خبر داد.<BR> <BR>

رضا فرخ شاهی، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی منتظر از آغاز دومین دوره طرح 313 یار موعود در این استان از آبان سال جاری خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: این طرح با هدف زمینه سازی امر ظهور و تکوین امر انتظار، پاسخگویی به سوالات مهدویت، تقویت باورهای دینی در جوانان، شناسایی ظرفیت های موجود و ارایه مدارک معتبر در این حوزه، آشنایی با تازه های مهدویت و برخورداری از برنامه های فرهنگی و تفریحی برای قشر جوان برگزار می شود.

وی افزود: در فراخوان اولیه سه هزار نفر برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند که در مرحله نخست 500 نفر از جوانان 15 تا 30 سال پذیرفته شدند.

فرخ شاهی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این طرح با بهره گیری از استادان متخصص با مبانی انتظار و مهدویت و نحوه پاسخگویی به سوالات و شبهات مهدویت آشنا می شوند. در این دوره سعی شده از میان شرکت کنندگان نیروی انسانی متخصص تربیت و شبکه مهدوی با حضور پژوهشگران ایجاد شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی منتظر کرمانشاه ادامه داد: طرح 313 یار موعود به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)، کانون فرهنگی امام زمان(عج)، سازمان ملی جوانان، دانشگاه ها و کانون مساجد استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید دومین مرحله این طرح سعی شده، مقالات پژوهشی نیز ارایه و بررسی شود، اظهار کرد: شرکت کنندگان در یک دوره چهار ماهه با حضور حجج اسلام ماندگاری، جعفری و لطیفی مباحث مهدوی را فرا می گیرند.

وی از اهدای بسته های فرهنگی، تندیس مهدویت و گواهی پایان دوره به جوانان اعضای کانون های مساجد شرکت کننده در همایش خبر داد.

شایان ذکر است در اولین دوره این طرح که سال گذشته برگزار شد، بیش از 300 نفر از مباحث مهدویت بهره مند شدند.

کانون فرهنگی هنری مهدی منتظر یکی از کانون‌های فرهنگی هنری استان کرمانشاه است که از سال 81 با مجوز رسمی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان کانون تخصصی مهدویت در این استان فعالیت می کند.
پایان پیام/

کد خبر 198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha