نخبگان باید صف‌شکنان جهاد علمی در کشور باشند

اجتماعی: رییس سازمان ملی نخبگان گفت: نخبگان کشور باید با الگوبرداری از رشادت‌های شهدا صف‌شکنان جهاد علمی در کشور باشند.


 

به گزارش خبرگزاری شبستان، نسرین سلطانخواه، رییس سازمان ملی نخبگان در گردهمایی سالانه مدیران مراکز آموزشی و نمایندگی سمپاد (استعدادهای درخشان) استان‌ها گفت: تعداد نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان از 9 هزار نفر گذشت. صد نفر اول کنکور ریاضی، 50 نفر اول کنکور علوم تجربی، 50 نفر اول کنکور علوم انسانی و 20 نفر اول کنکور هنر دستاوردهای سازمان ملی نخبگان در کنکور است.

وی تصریح کرد: 282 نفر در المپیادهای دانش‌آموزی در سال 88 به جمع خانواده نخبگان پیوستند و هزار و 100 تن از نخبگان برتر از جمله دستاوردهای دیگر سازمان ملی نخبگان است.

مشاور رییس‌جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشور خاطرنشان کرد: مطالب مهم و کلیدی در دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان جوان کشور عنوان شد که نشان‌دهنده توقعات رهبری از این قشر بود که پیشرفت و تعالی علمی، مادی و معنوی از جمله انتظارات ایشان بود.

وی ادامه داد: تمرکز بر روی علم و فناوری، نخبه‌پروری و اولویت در پیشرفت علمی اعتقاد راسخ مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه بیشتر مدیران مراکز استعدادهای درخشان قرار گرفت.

سلطانخواه تأکید کرد: ضرورت توجه به علم و فناوری تا جایی است که مقام معظم رهبری در نماز عید فطر و در دیدار عمومی با مردم نیز بر آن تأکید کردند زیرا پیشرفت علمی موجب شکست انحصار علمی کشورهای قدرتمند و فراهم کردن بستر اقتدار و استقلال کشور است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: شهید باکری رتبه 12 کنکور و شهید باقری رتبه چهار کنکور بود. این شهدا پیش‌قراولان هشت سال دفاع مقدس بودند و امروز نخبگان علمی باید صف‌شکنان علم و فناوری در کشور باشند.

رییس مرکز ملی نخبگان ادامه داد: یک روز نخبگان ما افسران جبهه خط مقدم بودند و در دفاع از مرزهای جغرافیایی حرف اول را می‌زدند اما امروز جهاد علمی با الگو قرار دادن شخصیت این بزرگواران باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت امنای سمپاد خاطرنشان کرد: ما امروز در مرزهای علمی و فناوری نیازمند مقابله هستیم و پرچم جهاد علمی و فناوری باید به دست نخبگان کشور سپرده شود و این افراد باید جایگاه و مسئولیت خود را در قبال پیشرفت علمی کشور بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های نخبگان می‌توانیم در تمام ابعاد توسعه بهره ببریم، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد، نخبگان کشور برای گذراندن دوران خدمت خود پروژه‌های مورد نیاز کشور را مورد بررسی قرار دهند که این پیشنهاد از سوی این ستاد مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است، گردهمایی سالانه مدیران مراکز آموزشی و نمایندگی سمپاد (استعدادهای درخشان) استان‌ها امروز ،دوم آبان در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha