مهم ترين رسالت حوزه هنري معرفي آرمان هاي انقلاب است

فرهنگي: محسن مومني گفت: مهم ترين رسالت حوزه هنري معرفي آرمان هاي انقلاب اسلامي است که حوزه با تمام توان و امکانات در راستاي تحقق حرکت مي کند.

محسن مومني، رييس حوزه هنري با بيان اينکه اين مطلب، به خبرنگار شبستان ،گفت: پرداختن به اين رسالت بزرگ که بر دوش نهاد حوزه هنري است در هر دوره و براساس نياز آن دوره با دوره هاي قبل فرق مي کند که در دوره کنوني نيز بايد با بهره گيري از تمام ظرفيت هنرمندان و نويسندگان به اين هدف بزرگ دست يافت.

وي افزود: در راستاي اين هدف بايد به سه موضوع اساسي و مهم توجه داشت، ترويج و تبيين ايمان روشن بينانه، تبيين و ترويج اخلاق مخلصانه و تبيين و ترويج هويت انقلابي مردم ايران سه موضوع اساسي است که بايد مدنظر قرار گيرد.

مومني ادامه داد: اين وظيفه هنرمندان و نويسندگان ماست که در روزگاري که در بخش هايي از دنيا ايمان فراموش شده، به دنبال معرفي ايماني باشند که مبتني بر آگاهي و پيراسته از خرافات باشد.

رييس حوزه هنري در ادامه يادآور شد: هنرمندان و نويسندگان بايد به اخلاق اسلامي و ديني در آثارشان توجه داشته باشند و در ترويج آن بکوشند، چرا که ما به عنوان ملتي که قرار است تمدن ساز و الگوي اخلاقي در جهان باشبم، نياز به اين مباني داريم.

وي همچنين خاطرنشان کرد: در اين راستا اگر ضعف هايي در بخش هاي اخلاقي است بايد زدوده شود تا ما بتوانيم به معرفي دقيق انسان انقلاب اسلامي بپردازيم همان انساني که مدنظر امام خميني (ره) نيز بوده است.

وي در پايان گفت: حوزه هنري تا آنجا که وسع و امکانات آن اجازه مي دهد، در تحقق اين هدف خواهد بود. البته به نظر من انجام کارهاي بزرگ ايمان، عزم و جهاد مي خواهد و تنها با وجود اين خصايص مي توان در برابر مخالفاني که مباني اعتقادي آنها در تضاد با مفاهيم اعلي اسلامي قرار گرفته، ايستادگي کرد.

پايان پيام/

کد خبر 238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha