تحقیق درباره نقش بلک واتر در کشتارهای عراق

بین الملل: دولت عراق قرار است تحقیقاتی را درباره نقش شرکت بلک واتر در کشتار شهروندان عراقی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دفتر روزنامه نگاری تحقیقی در عراق اعلام کرد: علاوه بر واقعه مشهور در بغداد در سال 2007 میلادی که در آن نگهبانان شرکت بلک واتر 17 شهروند عراقی را کشته و 118 نفر را زخمی کردند رویداد دیگری نیز اخیراً به وقوع پیوسته که در آن کارکنان بلک واتر بر روی شهروندان عراقی آتش گشوده اند و از همین رو دولت عراق اعلام کرده است که به دنبال انجام تحقیقات گسترده ای درباره نقش این شرکت در کشتار غیرنظامیان عراقی است.

اطلاعات ارایه شده از سوی سایت ویکی لیکس هم نشان می دهد که نگهبانان شرکت بلک واتر در بسیاری از موارد شهروندان عراقی که به این شرکت نزدیک می شدند را بدون دلیل مورد اصابت گلوله قرار داده و می کنند که در یکی از این موارد 10 عراقی کشته و هفت تن نیز زخمی شدند.

از زمان آغاز جنگ عراق در سال 2003 میلادی تاکنون ارتش آمریکا بارها ادعا کرده بود که آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان و یا مجروحان عراقی به دست آمریکایی ها در اختیار ندارد.

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، آمریکا و انگلیس هر دو به دنبال آن هستند که تلفات شهروندان عراقی در جنگ عراق را بسیار کوچک و کم اهمیت جلوه دهند و ادعا می کنند که تنها چهار استان از 18 استان عراف شاهد خشونت هایی در حد بالا از سوی آمریکایی ها بوده اند.

این در حالی است که سایت ویکی لیکس در اسناد جدید خود درباره جنگ عراق اعلام کرده است که بیش از 109 هزار عراقی از سال 203 تاکنون به دست آمریکایی ها کشته شده اند.

پایان پیام/

کد خبر 256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha