ائمه جماعات مساجد باید براوضاع واحوال محله خود تسلط کافی داشته باشند

استان ها: مسئول اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، تسلط ائمه جماعات مساجد بر اوضاع و احوال محله خود را ضروری دانست.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت ‌الاسلام و المسلمین صالحیان در نشست مسئولان دفاتر 14گانه رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: یک بخش در تفسیر آبادانی مساجد، حضور به موقع امام جماعت در مساجد و تسلط وی بر اوضاع و احوال محله مسجد است.

مسئول اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی و آغاز به کار دفاتر مناطق 14گانه رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: با عنایت و دستور شهردار اصفهان، دفاتر رسیدگی به امور مساجد تجهیز شده‌اند و در حال حاضر انتظار مرکز رسیدگی به امور مساجد از شهرداری اصفهان، تامین هزینه‌های جاری این دفاتر است.

در ادامه حجت‌ الاسلام و المسلمین مومنی، مسئول شورای رسیدگی به امور مساجد منطقه 3 با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) بر ضرورت ارتقاء جایگاه مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: جایگاه مساجد در کشور ایران جایگاه رفیع و بسیار با اهمیتی است.

وی با اشاره به اینکه مساجد به عنوان پایگاه و سر آغاز بسیاری از حرکت‌های مردمی بوده اند، افزود: مساجد سر آغاز حرکت‌های مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند.

حجت‌ الاسلام مومنی تصریح کرد: در هر یک از مناطق 14گانه، یک مسجد به عنوان مسجد استراتژیک انتخاب و دفتری در آن مسجد به منظور رسیدگی به امور مساجد منطقه در نظر گرفته شده است.

همچنین در ادامه این نشست حجت‌ الاسلام ایزد پناه، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد منطقه 4 اظهار داشت: نداشتن بودجه ماهانه، عدم تجهیز کامل دفاتر توسط شهرداران مناطق و خلف وعده برخی از شهرداران در تجهیز دفاتر، از جمله مشکلات موجود در مراکز 14گانه رسیدگی به امور مساجد است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، وی افزود: پیشنهاد می‌شود شهرداران مناطق در جلسات شورای رسیدگی به امور مساجد منطقه خود حضور مستمر داشته باشند تا از نزدیک با مشکلات عمرانی مساجد محله خود آشنا شوند.

حجت ‌الاسلام ایزد پناه با اشاره به حداقل نیازهای دفاتر رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: یک خط تلفن، دستگاه فتوکپی و یک دستگاه رایانه و تامین حق‌الزحمه یک نفر نیروی کاری در دفتر از حداقل نیازهای دفاتر رسیدگی به امور مساجد است.

پایان پیام/
 

کد خبر 272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha