توسعه و ترويج فرهنگ معرفتي از جمله اهداف بسيج دانش آموزي است

اجتماعي: رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي باتشريح برنامه هاي هفته بسيج دانش‌آموزي، توسعه و ترويج فرهنگ معرفتي را از جمله اهداف بسيج دانش آموزي خواند.

 


به گزارش خبرگزاري شبستان، سردار محمدصالح جوکار، رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان در نشست خبري به مناسبت هفته بسيج دانش‌آموزي گفت: حضور پرشور نوجوانان بسيجي در هشت سال دفاع مقدس نشان‌دهنده اوج مسئوليت و عمل به تکليف الهي و فرامين رهبرانقلاب بود که در مقابل تجاوز دشمنان با اخلاص و بصيرت خود را نشان داد.

سردار جوکار تصريح کرد: اين حضور جلوه‌اي از ايثار و ايمان بود و نتيجه آن نمود برترين ارزش‌هاي ديني، استقلال، خودباوري و بالندگي کشور است.

وي با اشاره به 36 هزار شهيد دانش‌آموز اظهار کرد: امروز در دهه چهارم انقلاب اسلامي نقش دانش‌آموزان بسيجي در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي و آينده‌سازي کشور حکم پيشتازي را دارد که با بصيرت سياسي و ديني در مقابل جنگ نرم دشمن بايد بايستد.

سردار جوکار گفت: از سويي ديگر با جهاد علمي دانش‌آموزان بسيجي بايد نقش فعالي در چشم‌انداز 20 ساله و فرآيند تمدن‌سازي داشته باشند.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان افزود: سازمان بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان در راستاي رسالت حفظ و تبيين اهداف انقلاب اسلامي در چهار عرصه شرايط حضور دانش‌آموزان را فراهم مي‌کند.

سردار جوکار با بيان اينکه امروز بسيج دانش‌آموزي در 51 هزار و 519 مرکز آموزشي گسترش دارد، خاطرنشان کرد: در سه دوره ابتدايي، راهنمايي و متوسطه که تاکنون تنها شش هزار و 257 واحد مقاومت در دوره مدارس ابتدايي ايجاد شده است و جمعيت بسيج دانش‌آموزي امروز به چهار ميليون و 700 هزار نفر مي‌رسد که در پايان برنامه پنجم توسعه به هشت ميليون نفر خواهد رسيد.

وي با تأکيد برلزوم مقابله با جنگ نرم و ارتقاي معرفت و بصيرت دانش‌آموزان اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبري اولويت در مقابله با جنگ نرم است و امروز بخشي از اين وظيفه و مقابله با جنگ نرم دشمن بر عهده بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان است.

سردار جوکار با بيان اينکه دشمنان وقتي از تهديد سخت کار به جايي نبردند بنابر اين بر روي تهديدات جنگ نرم متمرکز شده اند، اذعان کرد: امروز دشمن با بهره‌گيري از ابزار فناوري نوين، رسانه‌هاي ديداري-شنيداري و مکتوب در فضاي مجازي سعي دارد بر اذهان عمومي تأثير گذاشته و ذهنيت‌هاي جديدي را در مقابله با اسلام شکل دهد.

وي ادامه داد: تغيير باورها، ايجاد ترديد در جوانان و نوجوانان، ترويج روحيه نااميدي، تخريب ارزش‌هاي ديني و ترويج عرفان‌هاي نوظهور از جمله اهداف دشمن است.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي با اشاره به جريان فتنه سال گذشته اظهار کرد: دشمن با پخش اخبار دروغ و انحرافي در سال گذشته بر روي افکار عمومي فشار زيادي وارد کرد و در اين رابطه سران فتنه به عنوان ياران دشمن از داخل افکار عمومي را مورد هدف قرار مي‌دادند اما با بصيرت‌بخشي رهبر معظم انقلاب و اقدامات روشنگرانه ايشان اهداف فتنه براي مردم روشن شد و مردم در سايه بصيرت رهبري از گزند آسيب‌هاي دشمن مصون ماندند.

سردار جوکار با بيان اينکه امروز دشمن سعي دارد با ايجاد جريان‌هايي که در داخل کشور و بخصوص در سطح مدارس جوانان را نسبت به دين اسلام سرد کند، افزود: دشمن در سطح مدارس به دنبال ترويج عرفان‌هاي نوظهور، ترويج خرافه‌گرايي، وهابيت و بهاييت است و اين برنامه نيز در راستاي جنگ نرم دشمنان برنامه‌ريزي شده است.

وي از تشکيل حلقه‌هاي معرفتي در سطح مدارس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تشکيل حلقه‌هاي معرفتي، تحول در درس آمادگي دفاعي با همکاري آموزش و پرورش در دو بعد نظري و عملي، تبيين ابعاد جنگ نرم دشمنان، برگزاري اردوهاي علمي و فرهنگي در مناطق عملياتي از جمله برنامه‌هاي ما براي دانش‌آموزان است.

سردار جوکار برگزاري کارگاه‌هاي تبيين ابعاد جنگ نرم، گسترش فرهنگ قرآني، برگزاري مسابقات وبلاگ‌نويسي در فضاي مجازي، ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و حمايت از توليد بازي‌هاي رايانه اي را از جمله برنامه هاي بسيج دانش آموزي دانست.

وي افزود: ارتقاء سطح علمي دانش آموزان براي نقش آفريني دانش آموزان در توليد علم ايجاد 300 پايگاه علمي در سراسر کشور و مشاوره علمي در برنامه ريزي تحصيلي برگزاري اردوهاي بازديد علمي از دستاوردهاي علمي و صنعتي کشور، برگزاري المپيادها و دوره هاي پيشرفته تحصيلي، اجراي طرح آيه هاي تمدن از جمله برنامه هاي بسيج دانش آموزي است.

سردار جوکار با بيان اينکه 19 نفر از رتبه هاي تک رقمي و 654 نفر از رتبه هاي زير هزار کنکور متعلق به دانش آموزان بسيجي است، خاطرنشان کرد: در نقش المپيادهاي کشوري 10 نفر از دانش آموزان بسيجي صاحب مدال طلا، 27 نفر مدال نقره و برنز کسب کردند همچنين در سطح جهاني دانش آموزان بسيجي چهار مدال طلاب، 12 نقره و 10 برنز کسب کردند.

وي با بيان اينکه توسعه و ترويج فرهنگ معرفتي و اسلامي از جمله اهداف بسيج دانش آموزي است اظهار کرد: ترويج روحيه افتخار و کارآفريني در جوانان با بهره گيري از ارزش هاي دفاع مقدس، تقويت روحيه اميد در جوانان، حفظ و انسجام و تقويت بسيج دانش آموزي در کشور، تکريم از مقام شامخ شهداء تجليل از الگوهاي برتر علمي و هنري و قرآني از جمله اهداف اصلي بسيج دانش آموزي است.

سردار جوکار از برگزاري مسابقه ترويج گفتمان رهبري خبر داد و گفت: مسابقه ترويج گفتمان رهبري با عنوان "مجمع الهدي" در هفته بسيج برگزار مي شود همچنين مسابقه وبلاگ نويسي با عنوان "نقش دولت آمريکا در جسارت به ساحت مقدس قرآن" از جمله مسابقات ديگر در هفته بسيج دانش آموزي است.

وي تصريح کرد: روز پنج‌شنبه، ششم آبان به عنوان روز استقبال از هفته بسيج دانش‌آموزي نام‌گذاري شده است که در اين روز دانش آموزان با شهدا و آرمان هاي رهبر انقلاب تجديد ميثاق مي کنند و در حرم امام خميني (ره) با گراميداشت ياد و خاطره شهدا از مزار شهيد فهميده نيز بازديد مي‌کنند.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي افزود: ششم آبان انتخابات واحدهاي اعضاي شوراي مقاومت پيشگام دانش‌آموزي در مقطع متوسطه برگزار مي‌شود. اين برنامه با هماهنگي‌هاي انجام شده در تمام مناطق آموزش و پرورش انجام مي‌شود.

وي با بيان اينکه روز جمعه به نام "دانش‌آموز بسيجي، اميد و انتظار" نام‌گذاري شده است، ادامه داد: در روز جمعه، هفتم آبان دو هزار دانش‌آموز بسيجي به شکل سازمان‌يافته با لباس بسيجي در نماز جمعه تهران حاضر مي‌شوند همچنين مراسم دعاي ندبه دانش آموزان در 750 حوزه مقاومت بسيج برگزار مي شود.

سردار جوکار اظهار کرد: در روز جمعه مراسم کوه‌پيمايي دو هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان دختر پيشگام مقطع متوسطه به ارتفاعات کلکچال و تپه نورالشهدا نيز برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينکه شنبه، هشتم آبان به نام "دانش‌آموز بسيجي، ايثار و شهادت" نام‌گذاري شده است، اظهار کرد: در اين روز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد عزيزاللهي و شهيده مريم فرهانيان زنگ ايثار و شهادت در تمامي مدارس کشور نواخته مي‌شود.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي ادامه داد: يکشنبه، ششم آبان با نام "دانش‌‌آموز بسيجي، قرآن و ولايت" نام‌گذاري شده است که در اين روز مسابقات قرآن و عترت همراه با نشست‌هاي قرآني اجرا مي‌شود همچنين طي مراسمي از جانبازان قاري و خانواده شهداي قاريان قرآن تجليل مي‌شود و نيز بازديد عمومي از آسايشگاه جانبازان توسط دانش‌آموزان صورت مي‌گيرد.

سردار جوکار با بيان اينکه دوشنبه، هشتم آبان روز "بسيج دانش‌آموزي، علم، دانش و فناوري" نام‌گذاري شده است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازي انجمن‌هاي علمي، فرهنگي، برگزاري اردوهاي مقاومت دانش‌آموزي براي پر شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان، مسابقات هم‌انديشي نخبگان علمي، هنري و ورزشي و تجليل از اين دانش‌آموزان از جمله برنامه‌هاي اين روز است.

وي افزود: در هشتم آبان در منطقه هفت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان بسيجي قبول شده در کنکور آزاد و سراسري و نيز از برگزيدگان طرح آيه‌هاي تمدن طي مراسمي تجليل مي‌شود.

سردار جوکار با بيان اينکه سه‌شنبه، يازدهم آبان روز "دانش‌آموز بسيجي، خودباوري و تلاش" نام‌گذاري شده است، اظهار کرد: در اين روز نشست‌هاي برنامه‌هاي معرفتي و بصيرتي شجره طيبه يا طرح صالحين برگزار مي‌شود همچنين نشست‌هاي فرهنگي- سياسي با نام طرح روشنگري 2 نيز اجرا مي‌شود.

رييس سازمان بسيج دانش‌آموزي با اشاره به اينکه چهارشنبه، دوازدهم آبان با عنوان "دانش‌آموز بسيجي، شادابي و خدمات‌رساني" نام‌گذاري شده است، افزود: در اين روز دانش‌آموزان بسيجي با خانواده شهيد فهميده، شهيد فرهانيان، شهيد پيچکي و ساير شهداي دانش‌آموز ديدار مي‌کنند و از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح سازندگي هجرت سه تقدير مي‌شود.

وي با بيان اينکه پنج‌شنبه، سيزدهم آبان به نام "دانش‌آموز بسيجي، دشمن‌شناسي و استکبارستيزي" نام‌گذاري شده است، ادامه داد: در اين روز ضمن برگزاري مسابقه نقاشي با موضوع "شيطان بزرگ آمريکا دشمن کودکان و دانش‌آموزان" مراسم راهپيمايي استکبارستيزي با هماهنگي شوراي تبليغات اسلامي و آموزش و پرورش شهر تهران برگزار مي‌شود.

سردار جوکار گفت: مراسم راهپيمايي رأس ساعت 9 و 30 دقيقه در مقابل لانه جاسوسي با سخنراني يکي از مسئولان کشوري برگزار مي‌شود.

گفتني است، نشست خبري رييس سازمان بسيج دانش آموزي فرهنگيان امروز چهارم آبان در مرکز آفرينش هاي بسيج برگزار شد.

پايان پيام/

کد خبر 290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha