مفهوم‌شناسي مهم‌ترين وظيفه دانشگاه در مواجهه با جنگ نرم است

اجتماعي: يک استاد دانشگاه توليد علم و مفهوم‌شناسي را مهم‌ترين وظيفه دانشگاه در مقابل جنگ نرم خواند.

به گزارش خبرگزاري شبستان، نورالله قيصري، استاد دانشگاه در نشستي که در حاشيه همايش ملي جنگ نرم برگزار شد، گفت: اينها، ارزش‌ها، سبک و زندگي، اعتقادات انسجام‌بخش جامعه هستند، در صورتي که اينها مورد تهديد دشمن قرار گيرد جنگ نرم محسوب مي‌شود.

وي اظهار کرد: موضوع جنگ گاهي به صورت سخت مطرح است که تخريب فيزيکي در پي دارد مانند جنگ ميان کشورها و گاهي نيز اين جنگ به صورت نرم مشاهده مي‌شود که افکار و اعتقادات جامعه را مورد هدف قرار مي‌دهد.

قيصري با اشاره به وظايف دانشگاه‌ها در مقابله با جنگ نرم خاطرنشان کرد: مفهوم‌شناسي جنگ نرم يکي از وظايف مهم دانشگاه‌ها است، همچنين دانشگاه‌ها ابتدا بايد جنگ نرم را بشناسد سپس در راستاي حل اين معضل برآيند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه محصولات دانشگاه مديران آينده کشور هستند، اذعان داشت: طبعا اگر دشمن اهداف خود را بر اين مديران القا کند اين مديران در آينده اهداف آنها را در جامعه پياده خواهند کرد.

وي اضافه کرد: دانشگاه مکان استراتژيک است و کار آن توليد علم است که ما اين پديده را بدون نظريه‌پردازي نمي‌توانيم مديريت کنيم.

وي با بيان اينکه در جنگ سخت جغرافياي سرزميني هدف قرار مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: در جنگ نرم جغرافياي ذهني مورد هدف است و فروپاشي از طريق عوامل هويت‌ساز در سطوح جمعي، ملي و حتي وسيع‌تر از آن اتفاق مي‌افتد.

قيصري تصريح کرد: مقابله دشمنان با جمهوري اسلامي ايران اکنون به صورت سخت و فيزيکي نيست بلکه به صورت جنگ نرم است و در اين تهاجم دشمن ايده‌ها و نظام ارزش‌هاي موجود را به چالش کشيده و براي فروپاشي آن تلاش مي‌کند.

وي اظهار کرد: دانشگاه وظيفه توليد علم را بر عهده دارد و به ويژه در علوم انساني و رشته‌هايي مانند جامعه‌شناسي، علوم سياسي، اقتصاد وظيفه حل و فصل جامعه را بر عهده دارند.

وي اذعان داشت: دانشگاهيان بايد در ايده‌پردازي پيشگام باشند و در کنار رسانه‌ها و حوزه‌هاي علميه نيز وظايف مهمي در عرصه هويت‌سازي ملي و ديني بر عهده دارند.

پايان پيام/
 

کد خبر 295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha