رفع مشکل مساجد با همکاري دولت و مردم ميسر مي شود

مسجد و کانون هاي مساجد: عضو شوراي سياست‌گذاري مرکز رسيدگي به امور مساجد رفع مشکل مساجد را در گرو همکاري دولت، مردم و همه سازمان ها و نهادها دانست.

حجت‌الاسلام ذاکري، عضو شوراي سياست‌گذاري مرکز رسيدگي به امور مساجد محور اصلي پيام رهبري به اجلاس نوزدهم نماز را مسجد و محل اقامه نماز دانست و به خبرنگار شبستان گفت: رهبر فرزانه انقلاب مساجد را تجلي‌گاه دوگانه‌هاي به هم پيوسته‌اي دانستند که وقتي به آن نگاه مي‌کنيم متوجه تفاوت آن با ديگر اماکن مقدس مي‌شويم.

وي مسجد اسلامي را مظهر آميختگي دنيا و آخرت دانست و افزود: مسجد محل پيوستگي فرد با جامعه و مأمن خير و برکت است. مسجد جايگاه عبادت و پايگاه سياست است. در واقع مسجد اسلامي خانه خدا و خلق‌الله است.

عضو شوراي سياست‌گذاري مرکز رسيدگي به امور مساجد به کمبود تعداد مساجد در کشور اشاره و اظهار کرد: متأسفانه برخي از مساجد موجود نيز دچار ضعف و نارسايي هستند يا از وجود روحاني عالم بي‌بهر‌ه‌اند.

وي يادآور شد: مشکل فعلي مساجد تنها با اقدام دولت رفع نمي‌شود بلکه شهرداري‌ها، عموم مردم، سازمان‌ها و نهادهاي مختلف نيز موظف‌اند در اين امر ياري‌رسان دولت باشند.

وي به افزايش جمعيت در شهرهاي قديمي کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه اين رشد جمعيت و برخي مهاجرت‌ها موجب شده تا تعداد مساجد موجود جوابگوي نياز مردم نباشد.

حجت‌الاسلام ذاکري از وزارت مسکن خواست تا هنگام ساخت شهرک‌هاي جديد به ميزان سرانه جمعيت توجه کنند و سپس به جانمايي مساجد بپردازند.

وي خاطرنشان کرد: اگر مردم و دولت امکانات موجود را به هم پيوند دهند مشکلات مساجد برطرف مي شود.

پايان پيام/

کد خبر 300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha