استفاده از شيوه هاي آموزشي نوين حضور جوانان درمساجد را رونق مي بخشد

مسجدو کانون‌هاي مساجد: مسئول امور کانون‌هاي شهريار برلزوم به کارگيري شيوه‌هاي نوين در ارايه مباحث ديني با هدف جذب جوانان به کانون هاي مساجد تاکيد کرد.

حجت‌الاسلام اسماعيل حيدري، مسئول امور کانون‌هاي شهريار مساجد را بهترين پايگاه و ابتدايي‌ترين کانون‌ اجتماعي مسلمانان در طول تاريخ دانست و به خبرنگار شبستان گفت: اولين بنايي که پيامبر اسلام (ص) در مدينه تأسيس کرد، مسجد بود. مسجد علاوه بر اينکه محل اقامه نماز بود در طول تاريخ پايگاه تصميم‌گيري‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، قضايي و رفع مشکلات مردم بوده است.

امام جماعت مسجد جامع وحيديه شهريار بيان کرد: در طول تاريخ اسلام حرکت‌هاي انقلابي اصيل اسلامي از مسجد شکل گرفته است. عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز وجود منابر و خطابه‌هاي وعظ در مساجد و روشنگري‌هاي روحانيون بود. تأثير حضور روحانيون در مساجد و آگاهي بخشي به مردم حتي امروز پس از گذشت سال ها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به وضوح مشاهده مي‌شود.

مدير کانون تبيان شهريار افزود: در دوران جنگ محل آماده‌سازي نيروهاي مردمي به عنوان بسيج، جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي، مکان تعليم آموزش‌هاي ابتدايي جنگ و فوريت‌هاي پزشکي مساجد بود.

وي با اشاره به جايگاه آموزشي مساجد تصريح کرد: مساجد بهترين مکان آموزش بوده و هست. خانواده‌ها نيز مساجد را مأمني امن و مطمئن مي‌دانند از همين رو به آساني و با رغبت فرزندان خود را براي يادگيري مهارت هاي مختلف به مساجد مي‌سپارند.

حجت‌الاسلام حيدري يادآور شد: مردم امروز بيشتر از هر زمان ديگري مردم به مساجد اعتماد و نياز دارند زيرا تأثيرگذاري ارايه آموزش‌هاي ديني در مساجد را درک کرده اند به همين دليل است که دشمنان نظام براي کمرنگ کردن حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و کانون‌ها برنامه ريزي و تلاش مي‌کنند.

مسئول امور کانون‌هاي شهريار با اشاره به نقش اصلي مساجد در خنثي کردن توطئه‌هاي بيگانگان به ويژه مقابله با فتنه‌هاي سال 88 گفت: بيانات مقام معظم رهبري و منابري که ائمه جماعات مساجد پيرامون روشنگري درباره فتنه‌انگيزي‌هاي سال گذشته صورت گرفت بار ديگر رسالت مسجد را يادآور شد. بيگانگان به تأثيرگذاري مساجد به عنوان پايگاه ديني و اجتماعي پي بردند از همين رو درصدد اخلال و فتنه‌انگيزي براي طراحي برنامه هايي براي کمرنگ کردن حضور نوجوانان و جوانان در مساجد دارند.

حجت‌الاسلام حيدري به کارگيري شيوه‌هاي نو و جذاب در ارايه مباحث ديني و آموزش قرآن، احکام و اصول و عقايد با استفاده از طرح‌هاي نو را يکي از مؤثرترين روش‌هاي جذب نسل جوان به کانون‌هاي مساجد است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي کانون تبيان مسجد جامع وحيديه شهريار ادامه داد: دوره‌هاي تقويت درسي، زبان، کامپيوتر، هنرهاي دستي، خطاطي و نقاشي احکام و اخلاق اسلامي در کانون تبيان مسجد جامع وحيديه آموزش داده مي‌شود و نيز اردوهاي زيارتي قم و جمکران، مشهد مقدس ويژه اعضاي فعال کانون برپا مي‌شود.

مدير کانون تبيان يادآور شد: به مدت سه سال است که تفسير يک صفحه از قرآن کريم با ترجمه به صورت روزانه در کانون تبيان انجام مي‌شود.

شايان ذکر است، تاکنون کتاب هايي با عناوين عبرت‌هاي عاشورا در زيارت عاشورا، شرح زيارت عاشورا و رساله حقوقي امام سجاد (ع) به قلم حجت‌الاسلام اسماعيل حيدري منتشر شده است.

پايان پيام/
 

کد خبر 302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha