جشنواره استانی آواها و نغمه های آسمانی در خرمشهر برگزار می شود

استان ها: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری جشنواره استانی آواها و نغمه های آسمانی در شهرستان خرمشهر خبر داد.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به خبرنگار شبستان گفت: در سال جاری در حوزه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، چند کار فرهنگی، هنری و ادبی به صورت استانی برگزار شد که از جمله می توان به جشنواره شعر و گلدسته های سپید اشاره کرد که شرکت کنندگان در جشنوراه کشوری نیز حائز رتبه شدند.

وی افزود: جشنواره آواها و نغمه های آسمانی(سرود و تواشیح)، نیز رویدادی دینی و فرهنگی است که 9 آبان توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس این شهرستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره 14 گروه تواشیح و 19 گروه سرود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این میان 5 گروه تواشیح و 6 گروه سرود ویژه برادران و یک گروه سرود خواهران به عنوان میهمان به مرحله استانی راه یافتند.

حجت الاسلام سپهر خاطر نشان کرد: با توجه به آثار رسیده از بخش خواهران یک گروه برتر جهت حضور در این جشنواره دعوت شده است و همچنین از گروه های تواشیح انوار الزهرا ماهشهر، مصباح الهدی آبادان و میثاق سوسنگرد که در سال های 87 و 88 حائز رتبه های اول تا سوم کشوری شدند، به طور مستقیم به مرحله کشوری جهت داوری راه می یابد.

وی اظهار داشت: آثار سه گروه تواشیح میثاق کانون ولایت سوسنگرد رتبه سوم کشوری سال 88، گروه تواشیح مصباح الهدی کانون باقرالعلوم آبادان رتبه اول کشوری سال 88 و گروه تواشیح انوارالزهراء کانون نورالزهراء بندر امام ماهشهر رتبه اول کشوری در سال 87، به صورت مستقیم به مرحله داوری کشوری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از هر بخش سرود و تواشیح سه گروه به مرحله کشوری جهت داوری ارسال می شود، به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یاد آور شد: اصلی ترین هدف این جشنواره اجتماع جوانان مساجد جهت تقویت مفاهیم فرهنگی و هنری در سایه ارزش های دینی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به استقبال خوب جوانان و نوجوانان مسجدی از برنامه ها و جشنواره های کانون های مساجد، تأکید کرد: اگر ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت تقویت هنرمندان متعهد در این حوزه سرمایه گذاری کند، قطعاً شاهد جشنواره هایی با رویکرد دینی، فرهنگی و هنری مختلفی با مفاهیم و مضامین اسلامی و مکتبی حضور جوانان در سطح کشور خواهیم بود.

وی چشم انداز فعالیت ها و جشنواره های کشوری، منطقه ای و استانی مربوط به امور مساجد را مطلوب و خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: بخش عمده ای از هنرمندان علاقه مندند که در جشنواره های مساجد شرکت کنند و این امر منوط به تخصیص اعتبارات مناسب از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور است که امیدواریم به زودی محقق شود.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به عملکرد کانون های مساجد خوزستان، اذعان داشت: در حال حاضر بیش از پنج کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان راه اندازی شده است که در کنار تولید و نشر معارف دینی، قرآنی و اهل بیت، فعالیت هایی نیز در حوزه های هنری، ورزشی، اجتماعی و اردویی را در دستور کار خود دارند.

حجت الاسلام سپهر عنوان کرد: استاندار خوزستان قول مساعد دادند تا از اعتبارات فرهنگی سفر سوم رییس جمهور، بخشی را نیز به کانون های فرهنگی و هنری در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی، دینی و اسلامی اختصاص دهند.

پایان پیام/

 

کد خبر 337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha