تشکیل بنیاد ملی ازدواج در کشور ضروری است

اجتماعی: معاون فرهنگی و آموزشی در سازمان ملی جوانان بر لزوم تشکیل بنیاد ملی ازدواج و کمیته سامان ازدواج در استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبر گزاری شبستان، پرویز کرمی، رییس ستاد برگزاری هفته ازدواج در نشست مشترک بین ستاد برگزاری هفته ازدواج و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با ارایه آمارهایی در مورد وجود بیش از 12 میلیون جوان مجردِ در سن ازدواج در کشور گفت: هم اکنون به طور نسبی، سالانه 900 هزار واقعه ازدواج در کشور رخ می دهد، یعنی یک میلیون و 800 هزار نفر ازدواج می کنند، در حالی که سالانه حدود یک میلیون و 650 هزار جوان دیگر هم در بازه سنی ازدواج قرار می گیرند.

کرمی در ادامه بر تمایل سازمان ملی جوانان برای حضور فعال شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بنیاد ملی ازدواج تاکید کرد و افزود: از آنجایی که این سازمان معتقد است این بنیاد نباید دولتی باشد، بر حضور هرچه بیشتر نهادهای مردمی در این زمینه تاکید می کند.

وی بیان کرد: می‌خواهیم این کار به صورت ملی و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و علما انجام شود، چرا که فقط بُعد مادی این مسئله مطرح نیست و از ریاست شواری سیاستگذاری ائمه جمعه می‌خواهیم که با استفاده از شخصیت حقیقی و حقوقی خود در این زمینه کمک کند.

معاون فرهنگی و آموزشی در سازمان ملی جوانان همچنین به لزوم همکاری صدا و سیما، قوه قضائیه و سایر دستگاهها و نهادهای فرهنگی و اطلاع رسانی در مورد ازدواج جوانان اشاره و اضافه کرد: بنیاد ملی ازدواج باید به عنوان یک تشکل مردمی در ایران شکل گیرد و کمیته سامان ازدواج در استان‌ها زیر مجموعه آن باشد.

پایان پیام/

 

 

 

 
 

کد خبر 344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha