جوانان تربیت یافته درکانون های مساجد فریب توطئه های دشمن رانمی خورند

مسجد و کانون‌های مساجد: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: دشمن از ارتقای بصیرت در جوانان تربیت یافته در کانون های مساجد می هراسد.

محمدحسین شفیعی‌ها، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیرامون دلایل حساسیت دشمنان نظام اسلامی به فعالیت های مسجدمحور به خبرنگار شبستان گفت: موفقیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در چند سال گذشته با نگاه مثبت دولت نهم و دهم موجب شد این مراکز رشد کمی و کیفی داشته باشند.

وی اظهار کرد: به طور یقین این باور و اعتقاد میان دشمنان نظام هست که اگر نوجوانان و جوانان از آغاز شکل‌گیری شخصیت‌شان در مساجد تربیت شوند و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی آنها در قالب مساجد سامان‌دهی شود، در آینده می‌توانند در جامعه منشأ اثر باشند. چنین انسان هایی از وضعیتی پایدار و قابل اتکا نسبت به مبانی دینی و فکری برخوردار هستند.

شفیعی‌ها ادامه داد: بدون شک حساسیت‌های دشمن نسبت به فعالیت کانون‌های مساجد ناشی از نگرانی دشمنان نظام از عدم گرایش جوانان به اهداف و برنامه های آنها است زیرا آنها به این باور رسیده‌اند اگر جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شخصیت‌شان شکل گرفته شود برای معاندان و کسانی که به دیدگاه الهی و آسمانی باور ندارند، طعمه‌ای غیرقابل دسترس می‌شوند. بنابراین این نگاه و حساسیت دلیل روشنی بر موفقیت، تقویت و تعمیق این پایگاه‌ها در کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را یکی از مراکز مهم بصیرت‌بخشی به آحاد جامعه دانست و افزود: جوانانی که در این مجموعه دینی فعالیت می‌کنند به همان میزان که با حضور در فعالیت‌های این مراکز برای آنها روشن‌بینی حاصل می‌شود در گسترش بصیرت و آگاهی خانواده و دیگر طبقات جامعه نیز می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی به نگرانی و دغدغه برخی از افزایش بصیرت جوانان با حضور آنها در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و اذعان کرد: دشمنان نظام بر این مسئله واقفند، جوانی که شخصیتش در این مراکز شکل گرفت، علاوه بر اینکه از بصیرت برخوردار می‌شود به سادگی فریب فریب‌دهندگان را نمی خورد و می‌تواند در ارتقای بینش افراد جامعه نیز تأثیرگذار باشد.

شفیعی‌ها با بیان اینکه یکی از بازوان و عوامل اجرایی منویات مقام معظم رهبری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، تصریح کرد: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نتوانند این مسئولیت خطیر را انجام دهند از واقعیت و حقیقت کانون‌ها فاصله گرفته‌اند. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان و راهبردی در این پایگاه‌ها در راستای فرامین و خواسته‌های مقام معظم رهبری است بنابراین تلاش دست‌اندرکاران این پایگاه‌ها نیز باید در مسیر تحقق منویات رهبری باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیرامون فعالیت‌های کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول چند سال گذشته در این استان گفت: در طول پنج سال گذشته در استان قزوین تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 36 باب به 150 کانون افزایش یافته است و در بخش کیفی نیز با سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته فعالیت‌های کانون‌های مساجد ارتقا قابل توجه‌ای داشته است که ایجاد کانون‌های تخصصی در رشته‌های مختلف و برگزاری دوره‌های مدیریت فرهنگی مسجد به منظور جذب جوانان مستعد در فعالیت‌های مساجد نمونه بارزی از این فعالیت‌ها است.

پایان پیام/
 

کد خبر 351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha