20 برنامه فرهنگي و هنري به مناسبت 13 آبان در تبريز اجرا مي شود

استان ها: مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، از اجراي 20 برنامه به مناسبت بزرگداشت 13 آبان در اين اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از آذربايجان شرقي، علي داننده صبح امروز (10 آبان) در نخستين نشست کميته فرهنگي و هنري بزرگداشت 13 آبان با اشاره به برنامه هاي اين کميته گفت: اجراي نمايش خياباني، برپايي ايستگاه کاريکاتور و ارسال پيامک انبوه از اهم برنامه هاي اين اداره کل در سيزده آبان است.

وي برگزاري نمايشگاه فرهنگي، برگزاري مسابقات ورزشي دانشجويان و سخنراني دکتر صفار هرندي را از برنامه هاي دانشگاه تبريز در اين روز عنوان کرد و گفت: همايش استکبار ستيزي و ‌ويژه برنامه تحليل سياسي براي اعضاي بسيج دانشجويي نيز از برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي به مناسبت سيزده آبان مي باشد.

داننده برگزاري نشست هاي پرسش و پاسخ با شرکت اساتيد مجرب در نشست‌‌هاي دانش آموزي، اجراي مسابقات ورزشي و فرهنگي و نواخته شدن زنگ "مرگ بر آمريکا" در مدارس را از برنامه هاي آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

وي افزود: نمايشگاه نقاشي و نشست ادبي سيزده آبان توسط کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان برگزار مي شود.

داننده ارايه خدمات رايگان جهت نصب بنر ادارات و دستگاه هاي مختلف با موضوع سيزده آبان توسط سازمان فرهنگي و هنري شهرداري در نقاط مختلف شهر، تبيين روز ملي مبارزه با استکبار توسط ائمه جماعات در مساجد و برنامه ويژه در مدارس صدرا توسط سازمان تبليغات اسلامي را از ديگر آئين هاي گراميداشت اين روز عنوان کرد.

وي ‌سيزده آبان را سالروز جنبشي با پشتوانه بصيرت جوانان دانست که در تقويم حماسي کشور ثبت شده است.

داننده افزود: در سيزده آبان 58 جوانان و در راس آن دانشجويان و دانش آموزان با تاکيد بر هويت ديني و اسلامي و با بينشي عميق و صحيح وارد عرصه شده و به ستيز با ظلم و دخالت بيگانگان پرداختند.

وي گفت:‌ اين شور جوانان در متن انقلاب حرکت کرده و به شعوري عظيم مبدل شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس نمود بارزتري يافت.

به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، داننده تاکيد کرد: حضور آگاهانه و ولايتمدارانه جوانان، همواره انقلاب اسلامي را بيمه کرده و از گزند حوادث در امان نگاه داشته است.

گفتني است؛ نخستين نشست کميته فرهنگي و هنري بزرگداشت سيزده آبان با رياست معاون فرهنگي و هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و با شرکت نماينده دانشگاه تبريز، ‌دانشگاه آزاد اسلامي، جهاد دانشگاهي، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري، سازمان تبليغات اسلامي، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي برگزار شد.

پايان پيام/

 

کد خبر 403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha