شهيد آيت الله قاضي طباطبايي الگوي ولايت پذيري بود

قرآن و معارف: آيت الله مجتهدشبستري، شهيدقاضي طباطبايي را الگوي ولايت پذيري دانست و گفت:فلسفه محبوبيت ومقبوليت ايشان در آذربايجان،حرکت درخط امام(ره)است.

آيت الله محسن مجتهد شبستري، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با اشاره به سوابق مبارزاتي شهيد آيت الله قاضي طباطبايي فلسفه محبوبيت و مقبوليت ايشان را در آذربايجان،حرکت در خط امام عنوان کرد و به خبرنگار شبستان گفت: شهيد قاضي طباطبايي قبل از پيروزي انقلاب و بعد از آن همواره در تمام برنامه هاي خود از امام (ره) الهام گرفته و در مسير و خط ايشان حرکت کردند، همين امر باعث شد که ايشان رهبري انقلاب در آذربايجان ر ا برعهده بگيرند.

وي ادامه داد: ايشان بعد از پيروزي انقلاب و تفويض حکم نماينده ولي فقيه در استان از سوي امام (ره) علي رغم حيات کوتاهي خود، توانستند به وضعيت ناهنجاري که ضدانقلاب ها به وجود آورده بودند، پايان داده و فتنه هاي آنان بويژه گروهک منحط خلق مسلمان را خاموش کنند.

آيت الله مجتهد شبستري به ويژگي بارز اخلاقي شهيد قاضي طباطبايي اشاره و تصريح کرد: ايشان علاوه بر شخصيت علمي و مبارزاتي داراي شخصيت اخلاقي ممتاز بودند و در مقابل همه انسان هاي مسلمان با ادب برخورد کرده و اصول و آداب اسلامي را رعايت مي کردند.

وي افزود: اختلافات حزبي و گروهي هيچگاه ايشان را از مدار اخلاق خارج نکرد به گونه اي که در اوايل انقلاب که عده اي طرفدار امام (ره) و عده ديگر طرفدار مرجع ديگري بودند اين شهيد بزرگوار در صورت ورود به مجلس آنها و بي احترامي ازطرف آنها، هيچگاه مقابله به مثل نمي کردند.

نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در جمع طلاب و روحانيون استان قم اشاره و يادآور شد: طلاب و علما بايد ادامه دهنده راه شهداي محراب بويژه آيت الله قاضي طباطبايي باشند همانگونه که مقام عظماي ولايت فرمودند تکريم بزرگان چه آنهايي که در قيد حيات اند، چه مراجع و بزرگاني که شهيد شدند و دار فاني را وداع گفته اند بر همه کساني که در مسلک آنها هستند، اسوه و الگو بوده و در اين مورد ترديدي نيست.

31 سال پيش، دهم آبان 58 آيت‌الله محمدعلي قاضي طباطبائي هدف ترور منافقان کوردل قرار گرفت تا افتخار عنوان نخستين شهيد محراب انقلاب را به خود اختصاص دهد.


پايان پيام/

 

کد خبر 405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha