طبق آیات مهدوی قرآن، نابودی اسرائیل حتمی است

قرآن و معارف: حجت‌الاسلام دعوتی بازگشت یهود به بیت المقدس را نشانه آخرالزمان دانست و گفت: طبق آیات قرآن، اسراییل نابود می شود.<BR> <BR>

حجت‌الاسلام دعوتی، محقق و مدرس حوزه علمیه به خبرنگار شبستان گفت: علائم ظهور را باید در یک رشته به هم پیوسته دید تا ملموس‌تر باشد و بتوان تاریخ غیبت را با علائم ظهوری که در روایت آمده تطبیق و به جهانیان عرضه کرد.

وی افزود: طبق آیات قرآن حضور اسراییل در قدس یکی از نشانه های آخرالزمان است. البته این را هم باید گفت این حضور، حضوری است که به نابودی‌شان منجر می شود. قرآن می‌فرماید: "واذا جاء وعد الآخرة جئنا بکم لفیفا"؛‌ وقتی بخواهیم شما (یهود) را از بین ببریم‌ دسته دسته در بیت‌المقدس جمعتان می‌کنیم. پس یهود به بیت‌المقدس آمده است برای هلاکت.

وی در تشریح علائم ظهور امام زمان(عج) بیان کرد: نباید سفیانی را فرد خاصی بدانیم بلکه دجال و سفیانی نماد یک جریان عظیم هستند که بعد از رنسانس تحقق یافته و در مقابل جریان مهدوی که جریان خداپرستی قرار گرفته است، پس نباید مثلا به سراغ فرد خاصی در سوریه رفت و بگوییم او سفیانی است.

محقق و مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: طبق آیات قرآن، یهود دو بار در زمین فساد کرده است. از طرفی در روایات آمده است که هر کاری یهود کرده این امت هم انجام می‌دهد. حتی اگر یهود در سوراخی وارد شده این امت هم پا در همان سوراخ می‌کند. حال که یهود دو بار روی زمین فساد کرد مسلمانان هم باید همین دو فساد را انجام دهند که اتفاقا همین‌طور هم هست.

وی تأکید کرد: فساد اول آنجا بود که از ولایت امیرالمؤمنین (ع) رو گرداندند و کسانی چون معاویه و یزید را بر تخت خلافت نشاندند. این جانشینی به ناحق نتیجه‌اش این شد که در اثر کشور گشایی‌ هایی که توسط بنی‌امیه و بنی‌عباس صورت گرفت، نژادپرستی گسترش یافت و در مقابل قیام‌های مردمی زیادی علیه آنان صورت گرفت تا جایی که حتی مردم با بعضی از کفار همدستی می‌کردند تا بر خلیفه مسلمین پیروز شوند.

حجت الاسلام دعوتی ادامه داد: با ظهور عثمانی‌ و صفویه دوباره قدرت به مسلمین بازگشت، به طوری که عثمانی‌ تا وین را گرفت که مسلمان بودن کشورهایی نظیر آلبانی، بوسنی و هرزگوین و ... نتیجه همان زمان است و همین‌طور صفویه نیز تا هند را به تصرف خود درآوردند.

وی سپس به بیان دومین فساد و طغیان مسلمین پرداخت و اظهار کرد: با این حال مسلمین باز هم مسیر ظلم و ستم را پیش گرفتند و باعث شدند رنسانس و روگردانی بشر از خدا و رو آوردن به مکاتب مادی و زمینی صورت گیرد، لذا ما الان در دومین عذاب و گرفتاری هستیم.

مدس و محقق حوزه علمیه در تشریح چگونگی گرفتاری ثانویه امت اسلام بیان کرد: الآن امت اسلام به معنای واقعی کلمه وجود ندارد. مرزبندی‌هایی که توسط استکبار به وجود آمده باعث به وجود آمدن همان نژادپرستی‌ها و ملی‌گرایی‌ها شده است. این که می‌بینیم بعضی‌خام ‌اندیشان مکتب ایرانی را مطرح می‌کنند، در واقع به ضرر اسلام عمل می‌کنند. مکتب ایرانی، مکتب عراقی، مکتب مصری و ... همه مکاتبی هستند که غربی‌ها به دنبال آن هستند تا امت اسلام شکل نگیرد.

این محقق حوزه دین همچنین به تفاوت میان یهود و اسلام پرداخت و گفت: خداوند به یهود می‌گوید "عسی ربکم أن یرحمکم،" شاید خدا شما را مورد رحمت قرار دهد؛ رحمت یعنی ولایت‌مداری دیگر بار و حکومت دوباره نماینده خدا در روی زمین. فرق بین یهود و اسلام در همین است که یهود دوباره مثل گذشته که دست در دست پادشاهان روم و ایران گذاشت و پیامبران خدا نظیر یحیی را از بین برد این بار نیز دست در دست انگلیس و آمریکا گذاشته است.
پایان پیام/

کد خبر 412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha