آیت الله صافی گلپایگانی: باید در همه مسائل علوم اهل بیت(ع) ملاک باشد

استان ها:آیت الله صافی با تقدیر ازبرگزاری همایش پاسداشت مقام مرحوم حاج شیخ عباس قمی برلزوم ملاک قرار گرفتن علوم اهل بیت(ع) درهمه مسائل تاکیدکرد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله صافی گلپایگانی امروز(10 آبان) در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری کنگره شیخ عباس قمی گفت: برگزاری این کنگره گامی مثبت در جهت پاسداشت مقام و جایگاه این عالم بزرگ و محدث جلیل القدر است.

وی با تاکید بر رسالت روحانیت در این خصوص افزود: علما و روحانیون باید همیشه بر همین اساس حرکت کنند و در عصر حاضر که به نوعی عصر انحطاط است، علوم اهل بیت(ع) نجات بخش است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: علوم اهل بیت(ع) و احادیثی که از حضرت رسول بجا مانده است بسیار مورد توجه علما و محدثان گذشته قرار داشت و گاه در احوالات آنها می بینیم که مسافرت های طولانی برای دستیابی به این معارف طی می کردند.

وی ادامه داد: مرحوم محدث قمی تلاش های فراوانی در خصوص کسب علوم و معارف هل بیت(ع) داشتند که در مواردی تحمل برخی مشقت ها برای رسیدن به هدف تعجب برانگیز است.

وی با اشاره به کثرت حافظان احادیث در گذشته گفت: این فراوانی بیانگر این است که گذشتگان و بزرگان ما به احادیث خیلی اهمیت می دادند و تجلیل از آنها تجلیل از اهل بیت 0ع) است.

آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تقدیر از برگزاری کنگره شیخ عباس قمی خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره گامی مهم در ادای دین به این عالم وارسته است تا نسل حاضر نیز با ابعاد شخصیتی محدث قمی آشنا شوند که البته حوزویون باید با کسب شناخت بیشتر از این شخصیت عظیم آن را بهتر به جامعه معرفی کنند.

وی افزود: تجلیل از این عالم برجسته به نوعی تجلیل از شاگردان اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) است و بی شک حمایت هایی از عالم غیب بوده که این محدث جلیل القدر توانسته اثاری همچون مفاتیح الجنان را خلق کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: شیخ عباس قمی تمام عمر خود را مشغول خدمت دین، تشیع و ولایت ائمه بود که باید برای ما الگو باشد و از آن درس بگیریم.

وی تصریح کرد: حوزه و طلاب باید چنین شخصیت هایی را کاملا بشناسند و این خط را حفظ کنند همچنان که در گذشته مسئله حفظ حدیث برای اهل سنت و شیعه افتخار و امتیاز بود، باید در عصر حاضر نیز همین طور باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر سابقه و عظمت قم در پرورش محدثانی بزرگ گفت: در این علم اصل مطلب باید ادا شود که همان ملاک قرار گرفتن علوم اهل بیت(ع) است و هر چه غیر از این باشد باطل است.

پایان پیام/
 

کد خبر 417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha