منويات رهبري رويکرد اصلي در برگزاري جشنواره ملي قرآن دانشجويان است

قرآن و معارف: معاون فرهنگي وزارت بهداشت بااشاره به حضور 57 داور در بيست وپنجمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان منويات رهبري رارويکرد اصلي اين جشنواره برشمرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، فرحناز ترکستاني، معاون فرهنگي دانشجويي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در آيين افتتاحيه بيست و پنجمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان بااشاره به برگزاري اين جشنواره همزمان با يک هزار و چهارصدمين سال نزول قرآن به تاريخ شمسي گفت: اين جشنواره 24 دوره به ميزباني جهاد دانشگاهي برگزار شده و بنابر راي اعضاي شوراي هماهنگي فعاليت هاي قرآن و عترت در دانشگاه از دوره بيست و پنجم به صورت دوره اي و به ميزباني يکي از نهادهاي دانشگاهي برگزار مي شود.

وي درباره اهداف برگزاري اين جشنواره اظهارکرد: اعتلاي اخلاق، ايمان و بصيرت ديني، توسعه فرهنگ قرآن، زمينه سازي براي مانوس کردن هرچه بيشتر جامعه دانشگاهي با کتاب الهي و شناسايي و معرفي نخبگان قرآني دانشگاه ها از مهمترين اهدافي است که تحقق آنه با برگزاري اين جشنواره پيگيري مي شود.

ترکستاني با قدرداني از اعضاي شوراي هماهنگي فعاليت هاي قرآن و عترت در دانشگاه ها براي مشارکت فعال در برگزاري هرچه بهتر جشنواره ملي قرآن دانشجويان تصريح کرد: مراحل مقدماتي، منطقه اي و سراسري اين جشنواره به ترتيب در آبان و اسفند سال گذشته و ارديبهشت سال جاري برگزار شد که430 برگزيده آن از نهادهاي مختلف دانشگاهي به مرحله ملي راه يافتند.

معاون فرهنگي دانشجويي وزارت بهداشت درباره رويکردهاي اصلي اين جشنواره عنوان کرد: منويات و مطالبات رهبري در عرصه فعاليت هاي قرآني در دانشگاه ها، نظارت مستمر بر روند برگزاري مراحل مختلف، غناي فعاليت هاي محتوايي و جنبي، استفاده از توان تمامي نهادهاي دانشگاهي و توجه به شعار سال، مسائل و جريان روز کشور از مواردي است که در برگزاري اين جشنواره مدنظر قرار گرفته است.

وي با اعلام رقابت 500 نخبه قرآني در اين جشنواره 3 روزه بيان کرد: اين افراد که شامل 430 برگزيده مرحله سراسري مسابقات همراه با 70 نخبه قرآني هستند در 4 بخش کتبي، شفاهي، پژوهشي و جنبي با 19 رشته متنوع براي کسب رتبه هاي برتر با يکديگر به رقابت مي پردازند.

ترکستاني ادامه داد: ترجمه و مفردات و مفاهيم رشته هاي بخش کتبي، ترتيل، قرائت تحقيق، حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء کتاب الهي رشته هاي بخش شفاهي، نشريه، مقاله، پايان نامه، و پژوهش رشته هاي بخش پژوهشي و نقاشي، طراحي پوستر، گرافيک، خوشنويسي و عکاسي با موضوع قرآن و يک هزار و چهارصدمين سال نزول رشته هاي بخش جنبي اين جشنواره به شمار مي روند.

وي با ابراز اميدواري از نهادينه سازي فرهنگ قرآني در ميان دانشگاهيان کشور از طريق برگزاري جشنواره هايي از اين دست خاطرنشان کرد: حضور 57 داور ممتاز براي قضاوت رقابت هاي قرآني دانشجويان در رشته هاي مختلف از نکات قابل توجه اين جشنواره محسوب مي شود.

پايان پيام/
 

کد خبر 42

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha