دانشجويان بايد پرچمدار گسترش آموزه هاي قرآني ميان تمامي اقشار باشند

قرآن و معارف: وزير بهداشت باتاکيد بر لزوم بکارگيري زبان هنر براي انتقال آموزه هاي قرآني خواستار پرچمداري دانشجويان براي گسترش وحي ميان اقشار مختلف شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در آيين افتتاحيه بيست و پنجمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان کشور با بيان اين مطلب که توسعه فرهنگ فاخر قرآن در جامعه آرماني است که تحقق آن از طريق برگزاري اين جشنواره پيگيري مي شود، گفت: بايد تلاش شود تا با بکارگيري ابزارهاي کارآمد دانشجويان موثرترين نقش را در نشر اين فرهنگ آسماني داشته باشند.

وي با اعلام سرمايه گذاري با تمام توان براي توسعه فعاليت هاي قرآني در فضاي دانشگاهي ابرازکرد: انتقال پيام قرآن به جامعه نيازمند ساز و کارهايي قدرتمند است بنابراين دانشگاهيان با توانمندي بالاي خود قشري اثرگذار در اين جريان به شمار مي روند.

دستجردي با تاکيد بر لزوم همکاري تمامي نهادهاي دانشگاهي در نشر فرهنگ قرآني تصريح کرد: بهترين ابزار در اين عرصه زبان کارآمد هنر است چرا که لطايف و نکات شگرف وحي به ارائه در قالب هايي عامه پسند و بديع نياز دارد بنابراين جامعه دانشگاهي نيز بايد به اين عرصه موثر نگاهي جدي داشته باشد.

وزير بهداشت با ابراز خرسندي از جايگاه بالاي فعاليت هاي قرآني در ميان دانشگاهيان خاطرنشان کرد: تلاش براي وارد کردن آموزه ها و ظرافت هاي مصحف شريف به خانه ها، دانشگاه ها و حتي بيمارستان ها امري ضروري است که دانشجويان بايد پرچمدار آن شوند.

شايان ذکر است، آيين افتتاحيه بيست و پنجمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان کشور سه شنبه، 27مهرماه همزمان با ميلاد امام هشتم(ع) با حضور وزير بهداشت و معاون فرهنگي دانشجويي وي، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از شخصيت هاي علمي قرآني کشور در سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد.


پايان پيام/

 

کد خبر 43

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha