متجاوزان به حريم خصوصي ديگران مورد تعقيب قانوني قرار مي‌گيرند

سخنگوي قوه قضاييه تاکيد دارد: اگر چنانچه ثابت شد که کسي با هر وسيله‌اي فعل مجرمانه‌اي انجام دهد و يا به حريم خصوصي ديگران تجاوز کند مورد تعقيب و مجازات قرار مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام غلامحسين محسني ‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه پيرامون خريد و فروش وسايل جاسوسي در بازار و پرونده‌هاي رسيده به قوه قضاييه در اين زمينه به خبرنگار شبستان اينگونه توضيح داد: ممکن است با وسايل و يا ابزار ساده‌تر نيز سوء استفاده از حريم خصوصي افراد صورت گيرد به طور مثال با همين دستگاه ضبط صوت خبرنگاران نيز مي‌توان مخفيانه مکالماتي را ضبط کرد و يا از يک قلم به چند منظور استفاده کرد.

حجت‌الاسلام اژه‌اي ادامه داد: اگر چنانچه ثابت شد که کسي با هر وسيله‌اي فعل مجرمانه‌اي انجام دهد و يا به حريم خصوصي ديگران تجاوز کند مورد تعقيب و مجازات قرار مي‌گيرد.

وي تصريح کرد: اگر در اين زمينه شکايت خصوصي وجود داشته باشد نيز مي‌توان از طريق قوه قضاييه پيگير شد. همچنين مدعي‌العموم نيز مي‌تواند در مقام شکايت از فرد مجرم اقدام کند.

به گفته سخنگوي قوه قضاييه خريد و فروش و توزيع وسايل با هدف مجرمانه ممنوع است و اگر وسيله چندمنظوره‌اي با اين هدف خريد و فروش نشود، ممنوع نيست اما در صورت استفاده و وقوع جرم در قانون پيش‌بيني‌هايي براي آن انجام شده است.

وي تصريح کرد: در مورد وسايل نظامي يا شبه نظامي که اختصاصي است معمولا دستگاه‌هاي ذيربط و ستاد کل ليست کاملي را از اين وسايل اعلام کرده و خريد و فروش آن ممنوع است و يا خريد و فروش اين وسايل تحت شرايط خاص انجام مي‌شود که فروشنده اين وسايل نيز بايد داراي شرايط خاص باشد و در صورت تخلف مورد تعقيب قرار مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام اژه‌اي يادآور شد: در هفته گذشته گزارشاتي پيرامون گروهي از افراد که از اين ابزار استفاده مي‌کردند به پليس اطلاعات اعلام شد و اين افراد دستگير شدند. اين افراد از اين ابزار به منظور جرم استفاده مي‌کردند که مورد تعقيب قانوني قرار گرفتند.

پايان پيام/

کد خبر 443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha