آیت الله سیستانی حمله به کلیسای سیده النجاه محکوم کرد

بین الملل: آیت الله سید علی سیستانی و مقامات داخلی و خارجی عراق حمله تروریستی و جنایت کارانه به کلیسای سیده النجاه بغداد را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال حمله تروریستی افراد مسلح به کلیسای سیده النجاه بغداد و کشته و زخمی شدن دهها نفر، یک منبع نزدیک به نقل از آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق گفت: آیت الله سیستانی این حمله تروریستی و جنایتکارانه علیه برادران مسیحی را محکوم کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری براثا، این منبع افزود: سیستانی از مقامات امنیتی خواست تا مسئولیت حفظ امنیت شهروندان را برعهده بگیرند.

در همین حال، جنبش حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد و اعلام کرد: اثر انگشت دشمن صهیونیستی در پشت این ماجرا دیده می شود؛ زیرا صهیونیست‌ها درصدد تضعیف منطقه و تقسیم آن به نظام‌ها و گروه‌های کوچک با هدف تسلط کامل بر خاورمیانه هستند.

حزب الله لبنان در این بیانیه به خانواده های مصیبت دیدگان تسلیت گفت و از ملت عراق خواست تا در کنار یکدیگر بایستند و با عاملان این جنایت برخورد کنند.

"عمار حکیم"رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، "نوری مالکی" نخست وزیر عراق، "جلال طالبانی" رئیس جمهوری عراق،"پاپ بندیکت شانزدهم" رهبر کاتولیک های جهان،"اد ملکرت" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق، "حسام زکی" سخنگوی وزارت امور خارجه مصر،"کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، "فیلیپ کراولی" معاون وزیر امور خارجه آمریکا، وزارت امور خارجه روسیه، سفیر انگلیس در بغداد و وزیر مشاور وزارت امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه نیز در بیانیه های جداگانه این جنایت وحشیانه را محکوم کردند و با عرض تسلیت با خانواده های قربانیان با آنها ابراز همدردی کردند.

پایان پیام/

کد خبر 445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha