چگونگی مرجعیت علمی قرآن در علوم انسانی پاسخ داده می شود

قرآن و معارف: حجت الاسلام بهمنی از نگارش مقاله مرجعیت علمی قرآن در علوم انسانی با محور بررسی چگونگی و چیستی این مرجعیت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، مدیر گروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام بررسی روش پاسخ‌دهی به شبهات و تعامل با شبهه‌گران در قرآن توسط این گروه، گفت: شیوع شبهات فراوان به ویژه در دو دهه اخیر و ظهور شبهه‌گرانی که طرح و گسترش شبهات را وجهه همت خود قرار داده اند، ضرورت پرداخت به این طرح را فراهم کرده است.
وی بررسی "روش‌شناسی پاسخ‌دهی به شبهات در قرآن" و "روش‌شناسی تعامل با شبهه‌گران در قرآن" را دو محور اصلی این تحقیق برشمرد و اظهارکرد: 5 فصل از این پژوهش تدوین شده و تدوین 2 فصل باقی مانده نیز در دست انجام است.
حجت الاسلام بهمنی با بیان این مطلب که "پیشینه‌شناسی، ماخذشناسی تفصیلی روش‌شناسی تفسیر و فهم قرآن از دیگر طرح های پژوهشی گروه علوم قرآن است، تصریح کرد: ماخذشناسی‌های توصیفی، تحلیلی شامل عناصر کاربردی برای ارائه بهترین شیوه توصیف و تحلیل به مخاطب است از این رو در این ماخذشناسی، اطلاعات در بالاترین ظرفیت ارائه می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و اسلامی، مدیر گروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن با پیش بینی تعریف یکصد منبع در این پژوهش ماخذشناسی بیان کرد: مقاله "بررسی مرجعیت علمی قرآن برای علوم انسانی" همسو با منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت استخراج مبانی علوم انسانی از مصحف شریف نیز در دست تالیف قرار دارد.
وی درباره محورهای نگارش این مقاله خاطرنشان کرد: بررسی چیستی، چرایی و چگونگی مرجعیت علمی قرآن در علوم انسانی و پاسخ دهی به 4 پرسش اساسی در این رابطه همراه با مباحث علمی و متقن محورهای اصلی این مقاله را به خود اختصاص می دهد.

پایان پیام/
 

کد خبر 454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha