نقش کانون های مساجد در ارتقای بصیرت در جامعه ارزشمند و تاثیرگذار است

مسجد و کانون های مساجد: مدیرکل اداره ارشاد گلستان با اشاره به نقش تعیین کننده کانون ها درتحقق منویات رهبری،نقش کانون‌ها دربصیرت‌بخشی رامهم ارزیابی کرد.

غلامرضا منتظری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درباره دلایل تبلیغات منفی و جوسازی‌های دشمنان پیرامون عملکرد کانون فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار شبستان گفت: مسجد جایگاه رفیعی در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارد و در همه عرصه‌ها مهم‌ترین پایگاه نشر، ترویج و تبیین معارف دینی است. تبلیغات و جوسازی‌های دشمنان علیه برنامه های ستاد عالی کانون های مساجد نیز نشان از موفقیت این مجموعه دارد.

وی با اشاره به رویکرد دولت‌ نهم و دهم به موضوع مسجدمحوری و توجه ویژه به حمایت و تخصیص اعتبار به این حوزه افزود: متناسب با توجه دولت انتظار می رود فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد و کانون‌ها نیز از درخشش چشم‌گیری تری برخوردار باشد.

منتظری با استناد به فرموده امام خمینی (ره) که از مساجد به عنوان سنگر دین و علم یاد می‌کردند افزود: در حال حاضر نیز مساجد چون گذشته در تقویت باورهای دینی و حضور اقشار مختلف در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی نقش مهمی دارد. دشمنان انقلاب توان دیدن پویایی، تحول و کارآمدی این پایگاه‌ها را ندارند و ممکن است با بهانه‌های واهی خدمات ارزشمند این مجموعه دینی و مردم‌نهاد را نادیده بگیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بر نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق اهداف انقلاب و مطالبات مقام معظم رهبری تأکید و تصریح کرد: بدون شک افرادی که در برنامه های مساجد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌ها مشارکت دارند، مسیر زندگی‌شان بر مبنای دین و اسوه سعادت‌بخش استوار است و در غیبت حضرت مهدی (عج) نیز باید قلمرو نگاه‌شان معطوف به نوع نگاه، سیاست‌ها، مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد. از طرفی رهبری نیز همچون امام خمینی (ره) توجه خاصی به مسجد، نمازگزاران و نسل جوان دارند و همواره بر حضور هرچه بیشتر جوانان در این پایگاه‌ها تأکید داشته‌اند، بنابراین تردیدی نیست مسجد و کانون‌های مساجد فرهنگی هنری می‌توانند در تحقق منویات رهبری نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

وی نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در بصیرت‌ بخشی به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان مهم ارزیابی کرد و گفت: برای تحقق بصیرت نیازمند آگاهی هستیم و این آگاهی باید از طریق وعاظ و خطبا با بیان احادیث و سخنرانی و سلسله گفتمان‌های علمی به افراد جامعه منتقل شود. در کنار آن توجه به عبرت‌ها و آموزه‌هایی که در تاریخ اسلام آمده است و حضور چهره‌های علمی در شکل‌دهی و عمق‌دهی به معرفت مخاطبان را نیز باید مورد توجه باشد.

منتظری به رشد کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این استان اشاره کرد و ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در طول چند سال گذشته با رشد قابل توجه‌ای روبرو بوده است و حضور این مراکز در عرصه‌های مختلف ملموس و محسوس است. با مساعدت شکل گرفته افق پیش روی کانون‌ها افقی روشن و امیدوارکننده است و با رویکرد فرهنگی دولت در سفر به این استان شاهد تحول در عرصه فعالیت‌های کانون‌های مساجد هستیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی قلمرو تأثیرگذاری کانون‌های مساجد در بخش کمی و کیفی ارتقا پیدا کند و ادامه داد: تجهیز و تکمیل کتابخانه‌ها و کانون‌های مساجد، برگزاری برنامه‌های گسترده در مناسبت‌های مختلف و جشنواره‌های مختلف، گسترش کانون‌های تخصصی و ترویج فرهنگ قرآن از موفقیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال‌های گذشته در استان گلستان بوده است.

پایان پیام/

کد خبر 457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha