حداد عادل: جسارت تاليف در ميان استادان دانشگاه کم شده است

فرهنگي: غلامعلي حدادعادل با بيان اينکه افزايش ترجمه و تاليف نشانه پيشرفت علمي هر جامعه است، گفت: جسارت تاليف در ميان استادان دانشگاه کم شده است

به گزارش خبرنگار شبستان، غلامعلي حداد عادل،رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در افتتاحيه سومين نمايشگاه کتب دانشگاهي ضمن بيان اين مطلب گفت: مساله کتب دانشگاهي از حيث اقتصادي، توزيع، مقررات و نيز از جهات فرهنگي موضوعي مهم و حياتي است.

وي افزود: رشد حوزه تاليف نياز به همبستگي ميان ناشران دارد که اين اتحاد در ميان ناشران دانشگاهي تا حد زيادي موجود است.

رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در ادامه با بيان اينکه رشد تاليف کتاب هاي دانشگاهي غناي علمي هر کشور را به دنبال دارد، تصريح کرد: حمايت ناشران از استاداني که به تخصص، تجربه و توان کافي در موضوع تاليف دست يافته اند، مي تواند در استقلال علمي کشور نقش به سزايي داشته باشد.

اين استاد دانشگاه اظهار کرد: يکي ديگر از موضوعات حوزه نشر دانشگاهي توجه به ويژگي هاي ظاهري، طراحي، صفحه آرايي تصاوير و شيوه چاپ کتاب است. اين حوزه کاملا تخصصي است و توجه و استقبال مخاطبان مستلزم معيارهايي چون حسن سليقه، استفاده از فناوري هاي روز در چاپ و نشر است.

وي در ادامه دانشگاه را مرکزي مهم، بزرگ و پيچيده عنوان کرد و گفت: علل و عوامل زيادي در رشد و پيشرفت علمي دانشگاه موثر است، استادان، مديريت، قوانين و مقررات، تجهيزات، امکانات جنبي، دانشجو برخي از اين عوامل به شمار مي آيند.

حداد عادل، ادامه داد: اما آنچه در اين ميان کمتر بدان پرداخته شده، مبحث کتاب است که حق مطلب را در رابطه با آن ادا نکرده ايم.

وي در ادامه خاطرنشان ساخت: يکي از واقعيت هاي مهم جامعه ما گسترش تحصيلات دانشگاهي و فرصت برابر تحصيلي است که امروز فرصت تحصلات در همه مقاطع براي بيشتر اقشار فراهم شده است و علي رغم تمام مشکلات در سياست هاي آموزش برابر موفق بوده ايم.

دبير همايش بين المللي روز جهاني فلسفه در پايان خاطرنشان کرد: امروز نزديک به 4 ميليون دانشجو در دانشگاه هاي کشور به تحصيل مشغول هستند و پراکندگي دانشگاه هاي دولتي، آزاد و غيرانتفاعي در تمام استان هاي کشور، نشان از همان ايجاد فرصت هاي برابر ذکر شده در امر تحصيل است.

پايان پيام/

کد خبر 461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha