امام جمعه شيراز: مددجويان از نعمت فراگيري قرآن بهره مند شوند

استان ها: نماينده ولي فقيه در فارس، بر بهره مندي و استفاده مددجويان از نعمت فراگيري قرآن تأکيد کرد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از شيراز، آيت الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز، امروز "11آبان" در آيين افتتاحيه بيستمين دوره مسابقات قرآن مددجويان مرد زندان هاي کشور گفت:‌ يکي از حقايق زيبا و پايدار دو عالم هستي که قرآن با عبارات و تعابير مختلف از آن ياد مي کند اين است که تمام جهان هستي کارگاه آموزشي است.

وي ادامه داد: ‌در اين کارگاه همه انسان ها از فقير و غني و پير و جوان، به سوي خدا باز مي گردند و اين بدان معنا هست که خداوند جهان هستي را وسيله اي قرار داده و اين بستگي به خود افراد دارد که چگونه از ابزار و امکانات اين دنيا استفاده کنند.

وي ادامه داد: اگر ما جهان را به ديد کلاس درس بنگريم هر شکستي براي ما پلکاني به سوي پيروزي است و هر عقب افتادگي فضايي را براي رشد و بالندگي فراهم مي کند.

نماينده ولي فقيه در فارس،تصريح کرد:‌ اين چنين نيست که انسان در يک حالت متوقف شود بلکه انسان همواره در مسير فراگيري و تجربه آموزي قرار دارد.

وي تأکيد کرد:‌ مددجوياني که خدا به آنها توفيق داده است از نعمت فراگيري قرآن بهره مند شوند بايد از اين فرصت به وجود آمده نهايت استفاده را ببرند چرا که همنشين قرآن بودن، ‌سرانجامش رهايي و نجات يافتن از گرفتاري هاست.

آيت الله ايماني، اظهار داشت: قرآن فضا را براي تفکر و انديشيدن افراد به اعمال و رفتارشان فراهم مي سازد و تمام انسان ها در تمام لحظات قابليت رشد و تغيير را دارند.

در ادامه دکتر روح الله احمدزاده، استاندار فارس، نيز خاطر نشان کرد:‌ تمسک به پيام الهي و مأنوس شدن با قرآن، ‌يک تصادف و اتفاق نيست.

وي بيان کرد: ‌در وجود افرادي که با قرآن مأنوس مي شوند، قابليت هايي وجود دارد که به آنها اين امکان را مي دهد که بتوانند از برکات قرآن بهره مند شوند.

وي ياد آور شد:‌ مددجوياني که به فراگيري قرآن مي پردازند، به آنچه که پيام قرآن است عامل مي شوند و بايد اين عامل بودن را که محصول توبه واقعي است، حفظ کنند.

پايان پيام/

کد خبر 465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha