یمن، افغانستانی دیگر

بین الملل: تمرکز چشم های طماع مقامات آمریکایی به سرزمین یمن از این کشور، افغانستانی دیگر می سازد.

خبرگزاری شبستان، وقتی ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده کل اردوی انگلیس،به صراحت تاکید کرد: نباید یمن به افغانستان دیگر تبدیل شود باید فهمید که چه فاجعه ای برای یمن در راه است.

درگیری های گاه و بیگاه اخیر القاعده با دولت یمن، این فکر شوم را بر سر ارتش آمریکا تحمیل کرده است که بیابانها و کوه های این کشور را به تسخیر خود درآورده تا به بهانه مبارزه با تروریسم آتش جنگ دیگری را به راه اندازند.

این در حالی است که دولت یمن تمام تلاش خود را چه در بیان چه در عمل به کار گرفته تا از ورود نیروهای خارجی به این کشور خودداری کند.

در همین راستا، علی عبدالله صالح، رییس جمهوری یمن در یک سخنرانی تهدیدآمیز، هشدار داد: ما به هیچ نیروی خارجی اجازه مداخله نمی دهیم و ما تجهیزات و پتانسیل های نظامی خود پاسخگوی تجاوزگیری های القاعده خواهیم بود.

متاسفانه برخلاف این هشدارها، دولت های غربی با این ادعا که یمن قادر به حل مسائل داخلی خود نیست ارتش های خود را در حالت آماده باش قرار دادند تا وارد این کشور شوند.

کارشناسان در این راستا اظهار کردند: اسامه بن لادن را فراموش کنید امروز، انوار العولکی سرکرده القاعده یمن، بسی خطرناک تر از هر تروریست دیگر است کسی که به یقین در حادثه 11 سپتامبر دست داشته ونویسنده بسیاری از عملیات های تروریستی است.

اگر این تروریست حتی اندکی احساس خطر از سوی دولت های خارجی کند فاجعه ای جبران ناپذیر را در خاک یمن می آفریند.

آنچه که بیش از هر چیز دیگری از منظر محققان و متخصصان آژانس مرکزی اینتلثرنس، نگران کننده تر به نظر می رسد این است که این گروه تروریستی مجهز به ساخت سلاح های اتمی در حوزهه ای تحت اختیار خود شود.

چرا که اخیراً یکی از فرماندهان القاعده در یمن در پیغامی تلفنی به تجهیز این گروه تروریستی به بمب های فسفر سفید اشاره کرده است.

به گزارش روزنامه لورنیت – لوژور، طی دو سال گذشته تهدیدات و گستاخی های گروه تروریستی القاعده در یمن افزایش و تقویت شده است و پیشروی این روند مساوی است با شعله های آتش دیگر در خاورمیانه.

پایان پیام/

کد خبر 472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha