کتاب "مسجد جامع دزفول" منتشر شد

مسجد و کانون هاي مساجد: کتاب مسجد جامع دزفول شامل تصاويري از وضعيت ساختماني، ائمه جماعات، خدام و موذنان اين مسجد به زيور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان، کتاب مسجد جامع دزفول و تاريخچه آن در 140 صفحه به همت محمدحسين حکمت فر و عبدالرضا حسن پور توسط انتشارات دارالمومنين به شمارگان دو هزار جلد چاپ و به پيشگاه اهل فضل و ادب عرضه شده است.

در اين کتاب همچنين تصاويري از وضعيت ساختماني، ائمه جماعات، خدام، موذنان و معماراني که در تعمير و مرمت مسجد جامع دزفول خدماتي انجام داده اند، افزوده شده است.

مسجد جامع دزفول يکي از مساجد قديمي اسلامي است که در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. معماري مسجد به شيوه معماري دوره ساساني بوده و داراي شبستان هاي قديمي و ستون هاي سنگي است.

مسجد جامع دزفول شباهت زيادي به معماري مسجد جامع شوشتر دارد و ايوان شرقي آن از بناهاي دوره صفويه است که در سال هزار و 110 هجري قمري احداث شده است. سر در مسجد و گلدسته هاي آن متعلق به قرن دوازدهم هجري قمري است و معماري آن تقليدي از معماري ايوان کرخه است.

اين مسجد در دوران جنگ تحميلي دو بار مورد اصابت موشک هاي رژيم بعثي عراق قرار گرفت و تاکنون چند بار بازسازي شده است اما هنوز بخش هايي از قسمت هاي قديمي مسجد پابرجا و استوارند.

پايان پيام/
 

کد خبر 473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha