سومين نمايشگاه کتاب دانشگاهي صبح امروز آغاز به کار کرد

فرهنگي: مديرمسئول انجمن فرهنگي ناشران کتاب‌هاي دانشگاهي نمايشگاه کتب دانشگاهي را گامي مهم در جهت تجهيز کتابخانه‌هاي دانشگاهي عنوان کرد.

 گزارش خبرنگار شبستان، حاتمي، مديرمسئول انجمن فرهنگي ناشران کتاب‌هاي دانشگاهي در مراسم افتتاحيه سومين نمايشگاه کتب دانشگاهي که صبح امروز 11 آبان در محل کانون پرورش فکري برگزار شد ضمن بيان اين مطلب گفت: کتاب حاصل سال‌ها تجربه‌اندوزي فرزانگاني است که حاصل عمر خود را به زيور طبع آراسته و جمع‌آوري کرده‌اند.

وي افزود: استقبال بسيار خوب ناشران دانشگاهي از اين نمايشگاه سبب دلگرمي است. در حال حاضر دو هزار و 400 متر فضاي مفيد در اختيار ناشران قرار گرفته است. همچنين 30 هزار عنوان کتاب در نمايشگاه امسال عرضه شده که 10 هزار عنوان آن چاپ اول است. موضوع ديگر تخصيص يارانه و بن‌ کتاب از سوي وزارت ارشاد به اساتيد و دانشجويان به منظور تسهيل در خريد کتب است که براي اولين بار در سومين نمايشگاه شاهد آن هستيم.

حداد عادل، رييس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي دوام کشورها را در ارتباط مستقيم با رونق علمي آن ها عنوان کرد و گفت: نياز علمي سبب نياز اقتصادي شده و وابستگي اقتصادي منجر به از بين رفتن استقلال کشور مي‌شود.

وي افزود: موضوع چاپ و نشر، صفحه‌آرايي و طراحي کتاب، همچنين مسئله تأليف آثار و حمايت از آن به همراه توزيع يکپارچه در تمام نقاط کشور از موضوعاتي است که بايد توجه جدي به آن مبذول داشت.

بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزير ارشاد نيز بحث تأليف را يکي از مهم‌ترين موضوعات عرصه نشر دانشگاهي عنوان کرد و گفت: اگرچه ما هيچ‌گاه از ترجمه مستغني نخواهيم بود اما مسئله تأليف در شکوفايي سياست‌هاي کلان کشور نقش بسزايي را بر عهده دارد.

وي افزود: مسئله ديگر بحث ارايه مناسب کتاب و توجه به شکل ظاهري آن است اما نکته مهمتر توزيع کتاب است که در اين زمينه توجه ناشران به خارج از تهران و عدم تمرکز بر بازارهاي اين کلان‌شهر کمک فراواني به اين حوزه خواهد کرد.

پايان پيام/
 

کد خبر 474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha