آيت الله مکارم: وهابي هاي متعصب باز هم راه مغلطه پيش گرفته اند

استان ها: آيت الله مکارم شيرازي، با اشاره به حرکات اخير وهابيت بر عليه شيعيان گفت:<BR> وهابي هاي متعصب باز هم راه مغلطه را پيش گرفته اند.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، آيت الله مکارم شيرازي، امروز(12 آبان) در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به فرا رسيدن موسم حج گفت: اخباري از عربستان و حجاج آمده که نشان مي دهد، وهابي هاي متعصب باز هم راه مغلطه پيش گرفته اند.

وي با اشاره به تأليف کتاب هاي فراواني بر عليه شيعه در عربستان، افزود: امسال نيز در اين کشور متعصبان وهابي کتاب هايي بر عليه شيعه نوشته اند که بيش از سال هاي گذشته است و حتي اخيرا اخباري نيز از آغاز به کار يک کانال تلويزيوني ضد شيعي در اين کشور به گوش مي رسد.

اين مرجع تقليد، تصريح کرد: پيام ما به زعماي عربستان اين است که راه خود را از وهابيان متعصب سلفي جدا کنند چرا که شيعه در حال حاضر يک قدرت بزرگ در منطقه است.

وي خطاب به وهابيت، اظهار داشت: کاري نکنيد که خودتان را با شيعيان منطقه درگير کنيد، اين مسئله به نفع زعماي سعودي نيست و بايد با اتحاد با کشورهاي شيعه از جمله ايران اسلامي، لبنان و عراق در مقابل دشمنن امتي واحد باشد.

آيت الله مکارم شيرازي، ادامه داد: وهابي ها افرادي عقده اي و متعصب هستند که اصولاً غير اخلاقي ترين کارها را انجام مي دهند، ميهمان دعوت مي کنند و بعد به ميهمان خود دشنام مي دهند در حالي که اين اخلاق در دنيا ناپسند و غير انساني است.

وي خطاب به تندروهاي وهابي، خاطر نشان کرد: کشورهاي شيعه منطقه گروه عظيمي هستند که قدرت فراواني دارد و به نفع شما، اسلام و منطقه نيست که با اين قدرت بزرگ به مقابله بپردازيد.

اين مرجع تقليد، اضافه کرد: اميدواريم گوش شنوايي باشد و اين صحبت ها را بشنود و از ارتکاب به اين اعمال غير انساني دست بردارند.

وي ادامه داد: وهابي ها سالانه کتاب هاي فراواني عليه ما منتشر مي کنند که حاضر به شنيدن جواب آنها نيستند، اگر منطق آنها قوي است پس چرا بزرگان آنها با علماي شيعي به مناظره نمي نشينند.

آيت الله مکارم، اذعان داشت: اميدواريم آنهايي که در خواب غفلت هستند، زودتر بيدار شوند و بيش از اينها بر پايه و ريشه اسلام و قرآن مجيد ضربه وارد نکنند.

وي در ادامه با اشاره به يک حديث اخلاقي افزود: غيبت و تهمت زدن به مردم از جمله اعمال مذمت شده در اسلام است که برخي عوام با بهانه تراشي هايي همچون ربط دادن اين موضوع به صفات شخصي افراد اين عمل را گناه نمي شمارند.

وي تصريح کرد: يکي از مسائل مورد تأکيد در اسلام احترام به آبروي افراد است و مي بينيم که گاه آبروي مؤمن حتي از جانش هم براي او مهم تر است.

وي گفت: حسادت، انتقام جويي و تلاش براي خبر تازه شنيدن از جمله عوامل غيبت مي باشد و متأسفانه با وجود همه تأکيدات هنوز هم شاهد رواج اين صفت بد در ميان مردم هستيم که بايد ريشه کن شود.

پايان پيام/

 

کد خبر 525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha