قرائتی: ائمه جماعات به اقامه نماز در مدارس اهتمام داشته باشند

استان ها: رییس ستاد اقامه نماز کشور، بر اهتمام جدی ائمه جماعات به اقامه نماز در مدارس تأکید کرد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام محسن قرائتی شب گذشته(11آبان) در مرحله دوم نخستین دوره فرهنگی آموزشی ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره بر ضرورت توجه به موضوع تفسیر قرآن در دانشگاه ها، گفت: امروز 120 دانشگاه تقاضا کرده اند که بنده برای آنها تفسیر قرآن داشته باشم و این بدان معناست که امروز به 120 مفسر قرآن نیازمندیم که متأسفانه در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه قرآن نور است و روحانی نمی تواند بدون نور کسی را هدایت کند، اظهار داشت: روحانیون و ائمه جماعات ما باید همت خود را برای یک دور مباحثه تفسیر قرآن به کار گیرند و همانند کتاب های دیگر حوزوی برای تفسیر آن نیز وقت بگذارند.

رییس ستاد اقامه نمازکشور، عنوان کرد:‌ کتاب مسیحیان در دنیا به دو هزار زبان ترجمه و به چاپ رسیده اما قرآن کریم تاکنون به 50 زبان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه روحانیون و طلاب حوزه های علمیه باید از تعطیلات خود به نحو احسن استفاده کنند، ابراز داشت: مجموعه تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی با استفاده از همین تعطیلات تهیه و تدوین شده و این بدان معناست که می شود از فرصت ها بهترین استفاده را برد.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جماعات باید به اقامه نماز جماعت در مدارس اهتمام داشته باشند، خاطر نشان کرد: ائمه جماعات باید پیش نماز بچه ها نیز باشند و در کنار امامت جماعت مساجد، امامت جماعت مدارس را نیز بر عهده بگیرند.

حجت الاسلام قرائتی، با بیان اینکه امروز در چگونگی بیان و سخنرانی ها مشکلی نداریم و مشکل در عمل کردن است، افزود: یک عمل مناسب می تواند در مقایسه با هزاران سخنرانی بهتر جواب دهد و موثرتر باشد.

وی با بیان اینکه نباید سخنرانی ها طولانی باشد، تصریح کرد: لازم نیست که سخنرانی ها یک ساعت به طول بیانجامد که در این زمینه نهج البلاغه می تواند بهترین الگو باشد و در کمترین فرصت بهترین و زیبا ترین پیام را انتقال داد.

وی با بیان اینکه روحانی همانند مادری است که غذاهای مختلفی را می خورد اما تنها به فرزند خود شیر می دهد، اضافه کرد: روحانی باید کتاب های متنوع و مورد نیاز را بخواند تا بتواند مسائل صحیح را در اختیار مخاطب قرار دهد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اینکه امروز جامعه ما در شرایط خوبی به سر می برد، اذعان داشت: ما نیازمند روحانی هستیم تا از زمان ها بهترین استفاده را ببرد و در این راستا از مطاله غافل نباشد.

پایان پیام/

کد خبر 526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha