برداشت هاي انحرافي از مفاهيم قرآن، خطر بزرگي براي اسلام و تشيع است

استان ها: جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه ثارالله،برداشت هاي انحرافي ازمفاهيم قرآن را خطر بزرگي براي اسلام خواند و برضرورت مقابله باآن تأکيدکرد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از کرمان، نهمين دوره مسابقات قرآن سپاه ثارالله استان کرمان ويژه خواهران شاغل سپاه، هم اکنون در محل سالن اجتماعات بنياد قرآن و حديث کرمان در حال برگزاري است.

حجت الاسلام محسن زاده، جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه ثارالله استان کرمان، در مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات گفت: امروز ما در بحث قرآن کريم با برداشت هاي انحرافي از مفاهيم قرآن کريم روبرو هستيم که اين خطر بزرگي براي جهان اسلام و شيعه است.

وي مقابله با اين جريان را وظيفه مسلمانان دانست و افزود: مسلمانان موظف اند که معارف حقيقي قرآن را از سرچشمه زلال مفسران قرآن گرفته تا خدايي نکرده انحرافات و بدعت هاي موجود در اين زمينه که براي منحرفان ايجاد شده، براي آنها ايجاد نشود.

محسن زاده در ادامه بيان داشت: دشمنان قرآن از صدر اسلام و از ابتداي نزول قرآن تا امروز نتوانستند با لفظ، اسلوب و شيوه قرآن مبارزه کنند و اين مسئله از آيات تحدّي قرآن که بدعت گذاران و منحرفين را دعوت به مبارزه کرده آشکار است.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه ثارالله عدم تحريف در اين زمينه را لفظ، اسلوب و شيوه زيباي قرآن عنوان کرد وافزود: اما دشمنان توانسته اند در زمينه محتوا و مضمون برداشت هاي فردي و مسائل ذوقي را در قرآن وارد کرده و افکار زشت و ناصواب خود را بر آن تحميل کنند.

وي يکي از موارد انحراف در قرآن را انحراف در آيات مربوط به شأن، فضيلت و مرتبه اهل بيت که به بيش از 500 آيه مي رسد، ذکر و تأکيد کرد: اهل قرآن بايد از افکار ناب شيعيان راستين به ويژه از مکتب نوراني اهل بيت در فهم قرآن بهره بگيرند.

اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آياتي از قرآن کريم که در آنها، شأن و فضيلت اهل بيت توسط منحرفان خدشه دار شده، اضافه کرد: بايد در بحث پذيرش و فهم مفاهيم قرآن هوشيار بود و قدمي از مکتب اهل بيت فراتر نگذاشت که در غير اين صورت ما نيز مصداق کساني خواهيم شد که فهمشان از قرآن براساس تفسير به رأي است و جايگاهشان در جهنم است.

در ادامه سرگرد امان الله بادسار، مسئول قرآن و نماز سپاه ثارالله هدف از برگزاري مسابقات قرآن را ترويج فرهنگ قرآن و رقابت سالم و معنوي دانست و در ادامه در خصوص نحوه برگزاري اين دوره از مسابقات مطالبي بيان کرد.

وي گفت: نهمين دوره مسابقات قرآن سپاه ثارالله استان کرمان با شرکت 120 نفر از کل استان و در رشته هاي قرائت تحقيق، قرائت ترتيل، حفظ و مفاهيم به مدت يک روز برگزار مي شود.

بادسار افزود: در پايان اين دوره 12 نفر انتخاب و به مسابقات سراسري که 16 لغايت 18 آذر در تهران برگزار مي شود، اعزام خواهند شد.

وي اعطاي هديه به کليه شرکت کنندگان اين دوره از مسابقات و اعزام نفرات اول تا سوم به مشهد مقدس را از جمله جوايز اين دوره از مسابقات ذکر کرد.

گفتني است، اين دوره از مسابقات با برگزاري آئين اختتاميه عصر امروز(27 مهر) به کار خود پايان مي دهد.


پايان پيام/

 

کد خبر 53

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha