حسینی: معارف دینی جهان را آماده پذیرش حاکمیت دینی کرده است

استان ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معارف دینی در دنیای بشریت ریشه دوانیده و جهان را آماده پذیرش حاکمیت دینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد حسینی، شب گذشته(26 مهر) در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره امام رضا(ع) در مشهد، گفت: جشنواره امام رضا(ع) در 32 کشور به صورت جهان همزمان برگزار شد که این امر نشانگر توسعه معارف و فرهنگ اسلامی در سراسر جهان است.

وی با بیان این مطلب که ائمه اطهار(ع) دروازه های ورود به یکتاپرستی و رسیدن به کمال معنویت هستند، تصریح کرد: جشنواره امام رضا(ع) با هدف ترویج فرهنگ رضوی حرکت خود را در ابتدا از داخل کشور و در چند شهرستان آغاز کرد ولی هرساله با تغییرات و تکمیلات قابل قبولی پیش می رود که این حرکت هدایت گر رسیدن به کمال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه معارف دینی در دنیای بشریت ریشه دوانیده و جهان را آماده پذیرش حاکمیت دینی کرده است، افزود: این فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ دینی و ترویج مفاهیم قرآنی در سراسر جهان است.

حسینی با بیان اینکه مکتب اسلامی و شیعی از ظرفیت بالایی برخوردار است، اذعان کرد: ائمه اطهار(ع)، چراغ هدایت مسیر حرکت جشنواره امام رضا(ع) هستند که در طول هشت سال برگزاری، گسترش چشم گیری داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همگرایی مسئولان و نهادها را یکی از عوامل پیشبرد اهداف جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) دانست و خاطر نشان کرد: امید است با یاری خداوند متعال و ائمه اطهار(ع)، زمینه برای تبدیل این جشنواره به یک حرکت ملی، جهانی، گسترش فرهنگ اسلام ناب و سیره رضوی در سراسر دنیا فراهم شود.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع)، 21 برگزیده از 14کشور جهان نیز تقدیر شدند.

پایان پیام/

کد خبر 54

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha