ایجاد عدالت حداقل فایده اجرای طرح هدفمندسازی یارانه هاست

اجتماعی:وزیر رفاه گفت: حداقل فایده اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، ایجاد عدالت است که هدف انبیاء و منجی عالم بشریت محسوب می شود.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، صادق محصولی، وزیر رفاه وتامین اجتماعی در گردهمایی یک روزه شورای بسیج کارمندان کشور که در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد در پرسش و پاسخ حاضران در باره طرح هدفمندسازی یارانه ها گفت: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها یک ضرورت و الزام است و دولت تردیدی در اجرای آن ندارد.

وی ادامه داد: با اجرای درست این طرح، سطح معیشتی مردم ارتقا پیدا می کند و این ارتقا در خانوارهای محروم تر،ملموس تر خواهد بود.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان این که ضرورت اجرای این طرح برای همه نخبگان و مسئولان روشن و در این باره اجماع حاصل شده است، بیان کرد :سر و صداهایی که گاهی در بعضی از رسانه ها وجود دارد، برخی همان عوامل فتنه و برخی هم فریب خورده عوامل فتنه هستند که هیچکدام راه به جایی نمی برند.

محصولی یادآور شد: حداقل فایده اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، اجرای عدالت است که همانا هدف انبیاء و منجی عالم بشریت است. برخورداری 30درصد مردم، آن هم متمکنین از 70درصد سرمایه کشور، نه با اسلام، نه با عقل و منطق و نه با عدالت سازگار است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا میزان یارانه نقدی واریزی به حساب مردم تغییر خواهد داشت یا خیر؟ بیان داشت: دولت بنا دارد از منابع حاصل از تعدیل قمیت ها، سال آینده باز توزیع یارانه های نقدی و برخورداری مردم از این منابع را افزایش دهد.

محصولی در تبیین این موضوع به ذکر مثالی درباره بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی سال گذشته کشور حدود 20هزار میلیارد تومان یعنی یک پنجم یارانه هر سال است و ملاحظه می شود که با پول یارانه ها می توان پنج برابر سال گذشته کار عمرانی و آبادانی انجام داد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به تلاش های برخی برای ایجاد جو روانی و شایعه گرانی کالاها با اجرای این طرح بزرگ اقتصادی عنوان کرد: لازم است که از اتحادیه ها، صنوف و به خصوص تک تک مردم که تاکنون با اعتمادی که به دولت در ارجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها داشته و دارند تشکر کنیم اما باید بپذیریم در این میان یک عده رانت خوار و دلال وجود دارند که به خاطر درخطر افتادن منافعشان سنگ اندازی و جو سازی می کنند که قطعاً آنها هم راه به جایی نمی برند چرا که اراده ملی پشت این طرح است.

وی اظهار داشت: سه سال قبل و در یک بررسی معلوم شد، دولت سالانه بابت کود اوره حدود 700 میلیارد تومان یارانه می دهد تا کود کیلویی به قیمت مثلاً 100 تومان به دست کشاورز برسد اما متوجه شدیم بیشتر کشاورزان حدود 350 تا 400 تومان کود را می خرند و اینجاست که بهترین و بیشترین سود را عده ای رانت خوار و دلال می برند، لذا واضح است که اینها در اجرای این طرح سنگ اندازی و جوسازی کنند.

محصولی در ادامه شرایط فعلی کشور از نظر اقتصادی را بسیار مطلوب دانست و با اشاره به آمار اخیر بانک جهانی که ایران را هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا اعلام کرده است، گفت: در این شرایط به اندازه کافی در کشور ارز موجود است و همه شرایط برای اجرای هر چه بهتر و موفق تر این طرح مهیاست و ما هیچ نگرانی نداریم.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی طرح هدفمندسازی یارانه ها را دغدغه رییس جمهور دانست و ابراز داشت: رییس جمهور شخصاً در جلسات مختلف وارد جزئیات طرح می شود و این طور نیست که مثلاً به ارایه گزارشی در یک موضوعی بسنده کند.

محصولی خاطرنشان کرد: شاید هر روز از ساعت 6 تا 12 شب با حضور رییس جمهور در مورد زوایای اجرای این طرح جلسه داریم، این در هیچ دولتی سابقه ندارد که رییس جمهوری شخصاً در مورد یک پروژه اقتصادی وارد جزئیات شده و این قدر وقت بگذارد و نظارت دقیق داشته باشد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی خطاب به مسئولان بسیج ادارات ضمن تقدیر مجدد از تلاش های آنان در کمک به اجرای این طرح بزرگ اقتصادی عنوان کرد: همین دقت ویژه رییس جمهور در زوایای طرح، موجب اعتماد مردم به اجرای این طرح شده است و مردم می دانند دولت هر حرفی که می زند، عملی هم می کند.

وی در ادامه با بیان این که یارانه ها به دو صورت نقدی و غیرنقدی باز توزیع می شود، گفت: یارانه نقدی به حساب مردم واریز می شود اما بخش غیرنقدی در بخش هایی هم چون ارتقاء تامین اجتماعی صرف خواهد شد.

محصولی خاطرنشان کرد: دولت بسته های خوبی در رابطه با بخش حمل و نقل،صنعت،کشاورزی و تامین اجتماعی و بخش بازرگانی و انرژی تهیه کرده است تا حمایت های لازم از این بخش ها صورت گیرد.

بنا بر گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، وی بیان داشت: دولت در نظر دارد از منابع حاصل از اجرای طرح، بیمه درمان را در میان افراد فاقد پوشش درمان تکمیل و در بخشهایی از بیمه اجتماعی حمایت کند، اگر چه نمونه این کار در مورد رانندگان،قالیبافان و خادمان مساجد و کارگران ساختمانی در همین دولت احمدی نژاد اجرایی شده است.

محصولی این را هم متذکر شد که در تخصیص منابع ناشی از هدفمندی یارانه ها به تامین اجتماعی، مددجویان و صنوف واقشار ضعیف در اولویت خواهند بود.

پایان پیام/

کد خبر 540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha