رحیمی: اختصاص سالانه 5 میلیارد ریال اعتبار به جشنواره رضوی

استان ها: معاون اول ریئس جمهور در اختتامیه هشتمین جشنواره امام رضا(ع) از اختصاص سالانه 5 میلیارد ریال اعتبار به جشنواره رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازمشهد، محمدرضا رحیمی شب گذشته(26 مهر) در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: هدیه ویژه دولت برای تحکیم و گسترش معارف ائمه اطهار(ع)، اضافه کردن 500 میلیون تومان هر ساله به بودجه جشنواره امام رضا(ع) است.

معاون اول ریئس جمهور با بیان اینکه حضور سالانه 20 میلیون زائر در مشهد گواه آن است که مشهد پایتخت معنوی ایران ظرفیت عظیمی برای ترویج حیات طیبه رضوی را دارد، گفت: دولت علاوه بر افزایش هرساله بودجه جشنواره امام رضا(ع) در توسعه زیر ساخت های شهر مشهد اقدامات دیگری همچون اتصال دوشهر قم و مشهد و طرح مهم حرم تاحرم را نیز اجرا می کند.

وی افزود: ایرانیان گسترش فرهنگ معارف اسلامی را مدیون حضور امام هشتم(ع) در این سرزمین می دانند چرا که امام (ع) در مسیر حرکت خود به تبیین معارف ناب اسلامی و شیعی پرداخت و با ایراد خطبه سلسله الذهب نقطه اوج اشاعه فرهنگ رضوی را به مردم نشان داد.

محمد رضا رحیمی ادامه داد: مناظرات حضرت رضا(ع) با اندیشمندان و متفکران غیر مسلمان الگوی فعالیت های فرهنگی است و ماباید در ترویج فرهنگ رضوی به این الگو های مهم توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون اول ریئس جمهور اذعان داشت: امروز جهان تشنه معارف اسلامی و رضوی است و زمینه توسعه فر هنگ اسلام ناب در  دنیای بشر فراهم شده است و نامگذاری کتابخانه ها به نام امام رضا(ع) در کشورهای غیرمسلمان نشانگر اوج تشنگی جهان به معارف دینی است.

وی فلسفه خلقت آفرینش هستی را خلقت انسان عنوان کرد و افزود: جهان بدون انسان بی معنا است و فلسفه وجود انسان رسیدن به معرفت الهی ازطریق اهل بیت(ع) که مظهر جامع خداوند متعال  که در راس هرم هستی و به جهان حاکمیت دارند میسر می شود و امامان (ع) کشتی نجات انسان ها از طوفان های مادی این دنیا هستند.

رحیمی یکی از روش های معر فت به امام را هنر ولایی دانست و گفت: مطابقت دل با روایات ائمه (ع) انسان را از منجلاب دنیوی دور می کند و جشنواره امام رضا(ع) برای اعطای چنین هنر و ترویج مکارم اخلاقی و روانی در داخل و خارج کشور اجرا می شود.

معاون اول ریئس جمهور گفت: بشریت در دنیا گرفتار خسران بزرگی برگرفته از نژاد پرستی است و صدای فرهنگ رضوی مهمترین وسیله بیداری انسان ها است و فراهم نمودن زمینه ظهور امام زمان(عج) یکی از مهمترین وظایف تشیع است.

وی با بیان اینکه هیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد(ص) ازنظر روحی آسیب ندیده بود، افزود: اهل بیت(ع) هدیه ابدی خداوند به پیامبر(ص) است و برگزاری جشنواره امام رضا(ع) گام اول حرکت در مسیر گسترش فرهنگ رضوی در جامعه بشری است.

 


پایان پیام/

 

کد خبر 55

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha