نظامیانی که برای شکنجه آموزش می بینند

بین الملل: یکی از حقایق آشکار شده جنگ آمریکا، تربیت نظامیان آمریکایی است که برای شکنجه مردم عراق آموزش می دیدند.

خبرگزاری شبستان، در کنار همه حقایقی که سایت ویکی لیکس درباره جنایات آمریکا در حمله به عراق افشا کرد، اسراری در خصوص آموزش سربازان آمریکایی برای شکنجه مردم عراق بود که به صورت طرحی سازمان یافته در طول جنگ عراق اجرا می شد.

این اسناد افشا می کند که یک فرمانده نظامی به منظور آموزش نظامیان آمریکایی برای شکنجه مردم انتخاب شده بود که در عراق آنها را تربیت و آموزش می داد.

ایجاد اختلافهای درونی از جمله سیاست های دیر آشنایی است که دولت آمریکا برای پیش راندن نظامیان خود در هر کشوری پیش می گیرد.

تجهیز کردهای سنی به تسهیلات نظامی در زمان جنگ که خود را علیه ارتش آمریکا آماده می کردند متعاقبا موجب تمرکز گروههای تروریستی القاعده در این منطقه کردنشین و تشدید درگیری ها و در نهایت جنگی سه طرفه شد.

در سال 2006، ناامنی در عراق بیشترین آمار کشته غیر نظامیان را در درگیری سه طرفه بر دستان عراقیان بازمانده گذاشت.

در این زمان ،شیعیان نظامی به یاری پلیس و ارتش عراق شتافتند تا دشمن را که در لباس القاعده و آمریکا در آمده بود، سرکوب کنند.

بیشترین نظامیان عراقی به دست نیروهای آمریکایی دستگیر شدند و دیوید پترائوس با کسب آمار به روز شده زندانیان دست به تحریر شکنجه های مختلف زد تا زندان بانان کار کشته آمریکایی بر این زندانیان شیعه وسنی اعمال کنند.

پترائوس با علم به اینکه ترمیم ساختار نظامی عراق حداقل به دو سال زمان نیاز دارد برای بالا بردن این زمان به دوره زندانی و شکنجه نظامیان افزود.

در سال 2004 بعد از این که عراق 80 درصد از پیکره اصلی ارتش خود را ازدست داد به ناچار طرح جابجایی نیروها را به اقتضای نیازهای مناطق در نظر گرفت.

بیش از صدها سرباز شیعه همواره در شهرهای مذهبی چون سامرا و یا شهر فلوجه در حال رفت و آمد و انتقال بودند.

به گزارش اینفورمیشن کلیرینگ هاووس، شکنجه نظامی و غیر نظامی از کثیف ترین سیاست های جنگی آمریکا است که بدون استثنا بعد از همه جنگ های آمریکا افشاء می شود.

کد خبر 567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha