صحنه گرداني اقليت مجلس در مخالفت با طرح «نظارت برعملکرد نمايندگان»

طرح نظارت برنمايندگان، نظارت بر کار نمايندگي نيست، نظارت بر اقداماتي است که خارج از چارچوب است.

پرويز سروري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص طرح (نظارت مجلس برنمايندگان) در گفتگو با خبرگزاري شبستان با اشاره به اينکه يکي از مطالباتي که رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان درخردادماه سال جاري مطرح فرمودند، بحث نظارت  بر نمايندگان بود ،ابراز داشت: متاسفانه ديده مي شود که عده اي معدود از نمايندگان با زير پا گذشتن شأن نمايندگي؛ اقداماتي انجام مي دهند که چهره مجلس شوراي اسلامي که خانه ملت است را مشوش مي کند، از اين نظر نياز است که بر عملکرد نمايندگان نظارت صورت گيرد و اين هم مطالبه رهبري است و هم مطالبه برحقي است.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس افزود: نمايندگان پس از فرمايش رهبري طرحي را تهيه کردند و ما فکر مي کرديم که با مطرح شدن آن در مجلس با استقبال و راي خوبي مواجه شود، اما متاسفانه اين طرح در مجلس راي نياورد که البته بنده علت و اشکال اساسي را در فقدان يک فراکسيون تاثيرگذار در ميان اکثريت اصولگرايان مي دانم.

عضو فراکسيون اصولگرايان با اشاره به نگراني شديد اقليت مجلس از مطرح شدن اين طرح درصحن علني مجلس؛ به لابي هاي گسترده ي آنان درجهت حذف گام به گام اين طرح اساسي اشاره کرده وضمن گلايه ازعملکرد بسيار ضعيف فراکسيون اکثريت مجلس دراين رابطه گفت: اگر اين فراکسيون نقش خودش را به خوبي ايفا مي کرد آنگاه فراکسيون اقليت نمي توانست مديريت صحنه را به دست گرفته و متاسفانه آن چيزي راکه مي خواست، نتيجه بگيرد.

 پرويزسروري با اظهارتأسف ازاينکه عده اي اساسا به موضوع نظارت بر نمايندگان اعتقادي ندارند، افزود: من معتقدم که اين نقطه سياهي در عملکرد مجلس هشتم است و مجلس بايد با پاک کردن اين نقطه سياه؛ بر نورانيت  عملکرد خود بيفزايد.

عضوکميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عدم مديريت خوب صحن مجلس وعدم انسجام لازم در روندبررسي اين طرح؛ دربيان دلايل عدم استقبال نمايندگان از اين طرح افزود: آن کساني که به اين طرح راي ندادند آنان خود بايد پاسخگو باشند، من نمي توانم نيت خواني کرده و دليل تک تک نمايندگان را درمخالفت با اين طرح بيان کنم. بسياري ازطيف اقليت که شديدا با اين موضوع مخالف بودند، برخي از نمايندگان هم نسبت به طرح اشکال داشتند، بعضي هم معتقد بودند که جهت کار کارشناسي؛ لازم است تا طرح در مدت بيشتري مورد بررسي قرارگيرد.

وي ضمن تأکيد بر اينکه اين موضوع به يک گله مندي همگاني از طرف عموم مردم ازمجلس شوراي اسلامي تبديل شده است افزود: ما درتلاشيم تا  با در اولويت قرار دادن اين طرح؛ هر چه سريعتر آن را در مجلس مطرح مي کنيم، هرچند که اين طرح درحال حاضر به صورت عادي درحال بررسي است.

نماينده ي مردم تهران، در مجلس شوراي اسلامي با اظهار اين مطلب که تنها مجلس مي تواند چنين نظارتي را برعملکرد خود اعمال کند، تأکيدکرد: نمايندگان بايد مناعت طبع نشان دهند چون طرح نظارت برنمايندگان، نظارت بر کار نمايندگي نيست، نظارت بر اقداماتي است که خارج از چارچوب است.

پرويزسروري درپايان با رد شائبه ي تعلل نمايندگان درتصويب اين طرح به گونه اي که با تصويب آن درپايان دوره ي فعلي؛ شامل مجلس هشتم شوراي اسلامي نشود، گفت: اميدوارم که چنين نشود و ماهم درتلاشيم تا چنين اتفاقي نيفتد.

 

کد خبر 61

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha