رشدعلمي و اخلاقي دانش‌آموزان بايد سرلوحه کارفرهنگيان بسيجي قرار گيرد

اجتماعي: رييس سازمان بسيج مستضعفين بر لزوم توجه جدي معلمان و فرهنگيان بسيجي به رشد علمي و اخلاقي دانش‌آموزان تأکيد کرد.

به گزارش خبرگزاري شبستان، سردار محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين امروز در افتتاحيه دوره آموزش فرماندهان واحدهاي مقاومت با بيان اينکه دل‌ها به پيام‌هاي مبتني بر فطرت گرايش دارد، عنوان کرد: امروز همه تبليغات عليه کشور ما و برخي از شخصيت‌ها است اما هر روز محبوبيت اين اشخاص بيشتر مي‌شود که اين امر به علت اعجاز فطرت الهي است.

وي تصريح کرد: امروز جمهوري اسلامي ايران بر قلب‌هاي امت اسلام حکومت مي‌کند. اگر در هر کدام از کشورهاي اسلامي اجازه ابراز نظر آزادانه به ملت بدهند احساسات مشاهده شده در بيروت و قم در آنجا نيز اتفاق مي‌افتد.

به گفته رييس سازمان بسيج مستضعفين موج اسلام‌خواهي با دربرگيري طبقات روشنفکر و جوان دشمنان را به شدت نگران کرده است. امام جمعه‌اي در نيويورک هفته قبل اعلام کرد که هر هفته بعد از نماز جمعه عده‌اي از جوانان به اسلام گرايش پيدا مي‌کنند.

سردار نقدي اظهار داشت: جنگ نرمي که عليه ملت ما آغاز شده است و تهاجم فرهنگي تمام‌عياري که با آن مواجه هستيم عکس‌العمل شکست استکبار است.

وي با اشاره به خنثي کردن فتنه‌ها از سوي مردم با حماسه تاريخي 19 دي و 22 بهمن بيان کرد: تلاش اصلي دشمن هدف‌گيري جوانان کشور است و هدف جغرافيايي آنان تهران به عنوان ام‌القراي جهان اسلام است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين خطاب به فرهنگيان بسيجي تهران ابراز داشت: شما نقطه تلاقي جوانان و تهران هستيد، آشنايي جوانان با حقايق به شما سپرده شده است که اين امر مسئوليتي سنگين به شمار مي‌رود.

وي با بيان اينکه جهاد فرهنگي امروز کمتر از جهاد نظامي ديروز نيست، يادآور شد: همان‌طور که حماسه‌هاي دفاع مقدس، بيداري امروز ملت‌ها، ايستادگي مخلصانه و جهاد شرافت‌مندانه را رقم زد جهاد فرهنگي نيز آثار زيادي دارد که دنياي امروز شاهد آن است.

سردار نقدي دوره آموزش فرماندهان واحدهاي مقاومت را فرصتي براي تفکر، برنامه‌ريزي و هم‌انديشي دانست و ادامه داد: بايد ببينيم مقام معظم رهبري از ما چه خواسته است. ايشان در درجه اول تهذيب فضاي اخلاق و تربيت را خواستار شده‌اند.

وي با بيان اينکه جوهر اصلي پيروزي ما ايمان است که دشمن آن را هدف گرفته است، بيان کرد: هرچه اخلاق، انسانيت، مروت، صداقت و پاکي تقويت شود جوانان در مقابل موج‌هاي تهاجم فرهنگي بيشتر حفاظت مي‌شوند. بر اين اساس در مدارس نيز علاوه بر مساجد بايد به موضوع ايمان دانش‌آموزان توجه شود.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با تأکيد بر اينکه بسيج بايد پرچم‌دار نهضت علمي باشد، گفت: امروز بسيج با راهنمايي رهبري رشد علمي خوبي کرده است اما اين رشد قانع‌کننده نيست زيرا ما بايد به بالاترين جايگاه علمي در دنيا برسيم.

وي فرهنگيان بسيجي را به تقويت اخلاقي و علمي دانش‌آموزان دعوت کرد و افزود: علم را بايد به عنوان ارزش و نه مدرک توسعه دهيم. در کنار علم بايد به نشاط و ورزش جوانان نيز پرداخته شود.

سردار نقدي بصيرت، شناخت حق و باطل و دشمن‌شناسي را از واجبات برشمرد و خاطرنشان کرد: هر سال يک ميليون نفر در دبيرستان‌ها تحت آموزش دفاعي قرار مي‌گيرند و به همين تعداد نيز در مقطع راهنمايي آموزش مي‌بينند. آموزش دفاعي نبايد بي‌روح و کلاسيک ارايه شود بلکه بايد بانشاط‌ترين درس مدرسه باشد و از آن به عنوان فرصتي براي بصيرت‌دهي به دانش‌آموزان استفاده شود.

گفتني است، افتتاحيه دوره آموزش فرماندهان واحدهاي مقاومت امروز، 27 مهر با حضور بيش از 2 هزار و 500 نفر از فرماندهان مقاومت در سالن امام علي (ع) ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.

پايان پيام/
 

کد خبر 62

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha