زيباترين شعر مقاومت را مي توان در کلام امام حسين(ع) يافت

فرهنگي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به نخستين کنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي آورده است: زيباترين شعر مقاومت را مي توان در کلام امام حسين(ع) يافت و عاشورا تجسمي از شعر مقاومت است.

به گزارش خبرگزاري شبستان، دکتر سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيام خود به نخستين کنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي که توسط اميراحمدي، شاعر و مشاور وي قرائت شد، آورده است: مقاومت در قاموس زندگي انسان ها نهفته است و شعر مقاومت بيان ناب ترين لحظات زندگي انسان هاست.

وزير ارشاد در ادامه پيام خود با بيان اينکه شعر مقاومت شامل دو بخش احساسي و حماسي است، خاطرنشان کرده است: عاشورا تجسمي از شعر مقاومت است..

حسيني در ادامه همچنين عاشورا را ديوان شاعران مقاومت خوانده و آورده است: زيباترين شعر مقاومت را مي توان در کلام امام حسين(ع) يافت و عاشورا تجسمي از شعر مقاومت است.

وي در بخشي ديگري از اين پيام با تاکيد بر اينکه ادبيات اصيل مقاومت ريشه در ادبيات ديني و آييني ما دارد، تصريح شده است: شعر پايداري از همان آغاز شعر مقاومت محسوب مي شد که پس از پيروزي انقلاب اسلامي زيباترين چهره خود را به عالم نمايان ساخت.

وزير ارشاد در بخشي ديگري از پيام خود با بيان اينکه سرايندگان شعر پايداري از حريمي پاسداري مي کنند که بي حضور معنوي ورود به آن از ايمان به دور است، خاطرنشان کرده است: ادبيان و شعراي مقاومت با تاسي از آموزه هاي امام حسين(ع) به بيان مقاومت در برابر ظلم و جور مي پردازند.

در پايان اين پيام وزير ارشاد از دست اندرکاران، استادان و شاعران جوان مقاومت قدرداني کرده است.

پايان پيام/

کد خبر 682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha