سکوت‌ بعضي از سران کشورهاي اسلامي، بدگماني‌ها به اسلام را بيشتر مي کند

استان ها: آيت الله صافي با صدور پيامي در محکوميت حملات تروريستي عراق تاکيد کرد: سکوت‌ بعضي از سران کشورهاي اسلامي، بدگماني‌ها به اسلام را بيشتر مي کند.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، متن پيام به شرح زير است:

وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُکُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
دنياي اسلام در عصر حاضر شاهد حوادث ناگوار و مصائب جانکاه و ويرانگر‌ي‌ها و قتل‌عام‌هايي است که به دست فرقه‌اي مسلمان‌نما که آلت دست مقاصد سران بعضي از حکومت‌ها هستند واقع مي‌شود و چنان چهره‌اي زشت و سفاک و بي‌باک از اسلام و مسلمانان نشان مي‌دهند، که دنيا را به اسلام، بدبين و همه را اسلام‌ستيز و اسلام‌گريز مي‌نمايند و ديني را که خداوند پيامبرش را به خطاب «و ما ارسلناک الا رحمة للعالمين » مخاطب نموده، دين ترور، وحشت و خشونت نشان مي‌دهند. بدون ‌شک محرک و مشوّق اين فرقه‌ي جنايت‌کار، دشمنان اسلام و بيگانگان مي‌باشند.

در ادامه اين پيام آمده است: در اين ميان سکوت‌ بعضي از سران کشورهاي اسلامي، اين بدگماني‌ها را به اسلام بيشتر مي‌سازد. رجال دين و سياست، علما و کساني که مسند اداره‌ي امور مسلمانان را اشغال کرده‌اند؛ مانند اساتيد و علماي دانشگاه‌ها مخصوصاً اَلأزهر شريف، مسئوليت بزرگي در مقابل اين حوادث دارند و همچنين مسئوليت سران حکومت‌ها به ويژه حکام حرمين شريفين در اين وقايع أسف‌بار بيشتر است. تنها در عراق اين کشور مسلمان هر روز مردم دنيا شاهد قتل عام، انفجار، ترور و جناياتي هستند که صفحات تاريخ اسلام را سياه، و هر مسلمان را در برابر ديگران شرمسار مي‌سازد.

در بخش ديگري از اين پيام تاکيد شده است: کسي نيست تا از آنهايي که جوانان ساده لوح و بي‌اطلاع را براي اين جنايات بسيج مي‌نمايند و آنهايي که هزينه‌هاي هنگفت و سرسام‌آور آن را مي‌پردازند سؤال کند که کجا مي‌رويد؟ اگر در عراق حکومتي اسلامي و عربي بر اساس رأي اکثريت تشکيل شود، شما که حاکم کشور خود هستيد چه ضرري مي‌بينيد؟

آيا سزاوار است که در برابر چشم شما مثل اين جنايات وحشتناک اتفاق بيفتد؟‌ چرا مردم عراق را از حق مسلّم خود محروم مي‌کنيد؟ دخالت يک کشور در امور کشور ديگر به اين صورت بسيار عجيب و وحشتناک است.در هر حال مسأله، مسأله عراق و افغانستان و پاکستان و کشورهاي ديگر نيست؛ مسأله اسلام و آبرو و اعتبار اسلام، قرآن و هتک عزت ديرين اين امت هزار و چهار صد ساله است که جنايتکاران با دلگرمي به سکوت و العياذ بالله تشويق بعضي حکّام آن را پايمال ساخته‌اند.

اينجانب از ارباب نفوذ و سلطه مخصوصاً حکّام حرمين شريفين مي‌خواهم، با نفوذي که دارند اين آشوب و فتنه را که در بلاد مسلمانان به اسم سلفي و وهابي برپا شده،‌ تا همه را نسوزانده خاموش نمايند و آنها را که اين مراکز فتنه را رهبري مي‌کنند تنبيه نمايند و وحدت اسلامي را به عالم اسلامي بازگردانند.

پايان پيام/

 

کد خبر 683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha