163 مرکز مشاوره و راهنمایی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند

اجتماعی: قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 163 مرکز مشاوره در این سازمان گفت: اولیای دانش‌آموزان باید به این مراکز اعتماد کنند.<BR> <BR>

فرشته حشمتیان، قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان پیرامون هفته پیوند اولیاء و مربیان به خبرنگار شبستان گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان از 24 تا 30 مهر نام‌گذاری شده و سرفصل های آن پیوند اولیا، دانش‌آموزان و اولیا مدرسه است، اولیا و مربیان باید دست در دست یکدیگر در پرتو همدلی و همراهی با مدرسه در ساخت ایرانی آباد و اسلامی تلاش کنند.

حشمتیان با بیان اینکه هفته پیوند زمینه شکل‌گیری پیوندی ارزشمند برای اصلاح امور و تحقق اهداف آرمان‌های متعالی تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: فعالیت پویای انجمن‌های اولیا و مربیان جز با حضور معلمان متعهد و نیروهای متخصص حاصل نمی‌شود.

وی افزود: اهداف تعلیم و تربیت در مدارس بدون حضور و همراهی اولیاء دانش‌آموز ممکن نیست بنابر این پیام هفته پیوند دعوت از اولیای دانش‌آموزان برای همدلی و همراهی هدفمند و همه‌جانبه است.

حشمتیان خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه ما، همراهی اولیا را در همراهی مالی خلاصه کرده‌اند اما همراهی مالی کوچک‌ترین وظیفه محوله است و بیشترین انتظار ما از اولیا، شرکت در سرنوشت دانش‌آموزان در مدرسه است.

وی اظهار کرد: نخستین روز از هفته پیوند با تجدید میثاق با آرما‌ن‌های امام خمینی (ره) آغاز شد و در این پیمان اولیاء مدرسه و خانه هم‌پیمان شدند تا وظیفه سنگین تعلیم و تربیت را به نحو احسن در طول سال انجام دهند.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی اولیا و مربیان، استفاده از تخصص و مهارت اولیا، ملاقات مدیران مدارس با اولیاء دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت‌های استانی انجمن اولیا و مربیان و همچنین استفاده از نظرات شورای انجمن اولیا و مربیان می‌تواند در اصلاح و استحکام ارتباط اولیا و مربیان مؤثر باشد.

وی از فعالیت 163 مرکز مشاوره و راهنمایی در آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان باید به مراکز رهنمایی و مشاوره اعتماد کنند. این مراکز تخصصی در راستای نیاز خانواده‌ها شکل گرفته اند و تنها مختص خانواده‌ها و دانش‌آموزان مشکل‌دار نیستند.

حشمتیان یادآور شد: کانون خانواده به عنوان یکی از سه ضلع مهم از تربیت و تعلیم می‌تواند بسیاری از تعارض‌ها را به آرامش تبدیل کند و از سوی دیگر دانش مربیان و مدیران در مدارس نیز در امر تعلیم و تربیت قابل انکار نیست و به عنوان ضلع دوم محسوب می‌شود.

وی افزود: رسانه نیز به عنوان ضلع سوم مثلث تعلیم و تربیت محسوب می‌شود که اگر این سه ضلع همگام و همراه با هم و با وحدت رویه حرکت کنند، اهداف تعلیم و تربیت محقق می‌‌شود و بسیاری از چالش‌های تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برطرف خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 71

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha